۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۸:۳۳

اخبار کوتاه گیلان/

دونده گیلانی مدال‌های طلا و نقره رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور را کسب کرد

دونده گیلانی مدال‌های طلا و نقره رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور را کسب کرد

رشت - خبرگزاری مهر: دونده گیلانی مدال طلا و نقره رقابت های قهرمانی جوانان کشور را در اهواز کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پایان این رقابت ها سینا کلانتری از گیلان توانست درماده پرتاب دیسک با رکورد 49 متر و 53 سانتی متر به مدال طلا و در ماده پرتاب وزنه با رکورد 16 متر و41 سانتی متر به مدال نقره برسد.

 کلانتری با کسب این دو مدال به اردوی تیم ملی دو و میدانی ایران دعوت شد.

 پایان کونگ فوی قهرمانی باشگاه های شهرستان رشت

رقابت های کونگ فوی قهرمانی باشگاه های شهرستان رشت با معرفی تیم های برتر پایان یافت، در پایان این مسابقات، تیم منتخب خشکبیجار با کسب 111 امتیاز اول شد، تیم لشت نشا با 66 امتیاز و خمام با 39 امتیاز به مقام های دوم و سوم رسیدند.

در رقابت های کونگ فوی قهرمانی باشگاه های شهرستان رشت 82 کونگ فوکار در قالب 11 تیم یک روز در سالن ورزشی خشکبیجار باهم مسابقه دادند.

 3 نشان طلای رزمی کارهای گیلانی

 رزمی کارهای گیلانی سه نشان طلای رقابت های آسیایی و وینام را به دست آوردند، در پایان این رقابت ها که با شرکت 17 کشور در سالن المپیک جزیره کیش برگزار شد، حسن عمویی کاپیتان گیلانی تیم ملی در وزن 86 کیلوگرم، ایرج رستمی دروزن 82 کیلوگرم و بشیر خدمتگزار رودسری در وزن به اضافه 91 کیلوگرم نشان طلا گرفتند.

 تیم ملی رزمی و وینام ایران با سرمربیگری مرتضی رمضانی از گیلان قهرمان شد، تیم های ویتنام و افغانستان به مقام های دوم و سوم رسیدند.

بهره برداری از محوطه فرودگاهی رشت

 مرحله نخست محوطه پایانه جدید فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت تا دو ماه آینده به پایان می رسد، این محوطه در زمینی به وسعت 15 هزار مترمربع ساخته خواهد شد.

 مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به اینکه بنای ترمینال جدید فرودگاه رشت 99 درصد پیشرفت ساختمانی دارد، گفت: برای ساخت محوطه وسالن استقبال و بدرقه کنندگان 140 میلیارد ریال هزینه شده است.

 فتاح رضوانی اعتبار مورد نیاز تکمیل محوطه سازی فرودگاه رشت را 40 میلیارد ریال اعلام کرد.

ساخت 24 مدرسه از سوی خیرین مدرسه ساز

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان گفت: این تعداد واحد آموزشی با 126 کلاس درس در 12 هزار و 230 متر مربع زمین در نواحی شهری و روستایی استان ساخته می شود.

محمد یعقوبی با بیان اینکه از سال 1377 تاکنون با ساخت 164 مدرسه با 910 کلاس درس در گیلان بیش از105 هزار متر مربع بر فضاهای آموزشی استان افزوده شده است، اظهار داشت: در این مدت 850 هزار متر مربع زمین از سوی خیرین برای ساخت مدرسه اهدا شده است.

  30 ناشر فعال در گیلان مشغول فعالیتهای فرهنگی هستند

 رئیس اتحادیه ناشران گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون 30 ناسر فعال در استان مشغول فعالیتهای فرهنگی هستند، گفت: در هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان بیش از 40 هزار عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور در 240 غرفه به نمایش گذاشته شد.

حمید بلوری به استقبال خوب ناشران و مردم در هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان اشاره کرد و افزود: امسال  800 ناشر برای حضور در این نمایشگاه استقبال کردند که متاسفانه به دلیل کمبود فضا نتوانستیم همه آنها را دعوت کنیم.

کد خبر 1727155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha