۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۱

«خاطرات طبیعت» به موزه هنرهای معاصر تهران می‌آید

«خاطرات طبیعت» به موزه هنرهای معاصر تهران می‌آید

نمایشگاه منتخبی از آثار منظره‌پردازی ادهم ضرغام با عنوان «خاطرات طبیعت» روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی به نقل از روابط‌عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه منتخبی از آثار منظره‌پردازی ادهم ضرغام با عنوان «خاطرات طبیعت»، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ از ساعت ۱۷ در سه گالری موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

ادهم ضرغام از آن دست نقاشان است که طبیعت را به اعتبار جهان بیرونی و قرار گرفتن در برابر آن به‌عنوان دستاویزی برای کشف عالم معنا موضوع کار خویش کرده است. او در این راه، اگرچه همواره با حضور مستقیم در طبیعت برای گفت‌وگو با آن و نیز هستی و دریافت صفات صوری و معنوی منبعث از این گفتمان و مکاشفه که هدایت‌گر نقاش و سازنده ساختار اثر هنری هستند، دست به خلاقیت هنری می‌زند، اما آن‌چه روشن است آمیختگی خیال و واقعیت در آثار این هنرمند است؛ یعنی حضور مستقیم و بی‌واسطه در طبیعت، او را محدود و محصور به ظواهر عناصر طبیعت نمی‌کند.

در نمایشگاه «خاطرات طبیعت» که به صورت همزمان با نمایشگاه آثار رضا مافی افتتاح می‌شود، بیش از ۱۲۵ اثر از ادهم ضرغام روی دیوار خواهد رفت.

کد خبر 6104996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha