۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۲

شاعر یزدی در نخستین کنگره شعر آیینی شفق خوش درخشید

شاعر یزدی در نخستین کنگره شعر آیینی شفق خوش درخشید

یزد - خبرگزاری مهر: عالیه مهرابی، شاعر یزدی رتبه برتر نخستین کنگره شعر آیینی شفق را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین کنگره شعر آیینی شفق 20 آذرماه با حضور شاعران پیشکسوت، برگزیدگان و علاقمندان به شعر آیینی در تالار سوره حوزه هنری در تهران برگزار شد.

در این کنگره 20 نفر از برگزیدگان بخش‌های مختلف بنا به رأی هیئت داوران معرفی شدند که رتبه اول بخش شعر «مهدوی و انتظار» به عالیه مهرابی شاعر یزدی تعلق گرفت.

عالیه مهرابی که بیشتر در قالب غزل با مضامین آیینی و گاهی اجتماعی شعر می‌سراید، تاکنون در جشنواره‌های مختلف ادبی شرکت کرده و حائز رتبه های برتر نیز شده است.

از این شاعر آیینی مجموعه شعرهای «به رنگ آتش»، «مسافران کوپه صبح»، «گریه‌های شمع، خنده‌های باد» منتشر شده و مجموعه شعر «خوشه‌های مینیاتوری» وی نیز توسط انتشارات سوره مهر در دست چاپ است.

این کنگره در بخش‌های شعر عاشورایی، شعر فاطمی، شعر نبوی، شعر رضوی، شعر ائمه اطهار(ع)، شعر مهدوی و انتظار، شعر کودک با مضامین آیینی و بخش تحقیق و پژوهش برگزار شد.

امروز سه‌شنبه، 21 آذر نیز برنامه‌های نخستین کنگره شعر آیینی شفق در شهر مقدس قم ادامه پیدا می‌کند و ساعت 18 در سالن همایش‌های دفتر سازمان تبلیغات اسلامی این شهرمراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

در مراسم اختتامیه هفت نفر از برگزیدگان و پنج نفر از شاعران روحانی شهر قم به شعر خوانی می‌پردازند.

کد خبر 1763349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha