۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۰۰

توسط صدا وسيماي خراسان رضوي/

سریال 26 قسمتی تلخ و شیرین با هدف ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی ساخته شد

سریال 26 قسمتی تلخ و شیرین با هدف ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی ساخته شد

مشهد - خبرگزاري مهر: سریال 26 قسمتی تلخ و شیرین با هدف ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی در صدا و سیمای خراسان رضوی ساخته شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين سريال كه به کارگردانی حسن آخوند پور و با حضور بیش از  110بازیگر در حال تصویربرداری  است  از مهم ترین سریال های ده سال اخیر صدا و سیمای خراسان رضوی است و سعی دارد ابعاد مختلف زندگی ایرانی را نمایش دهد.

حجت الاسلام علی نهاوندی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در جریان بازدید از پشت صحنه این پروژه گفت: ما بايد در اين اثر تمامابعاد زندگي خانواده ايراني را نمايش بدهيم و كار به‌گونه‌اي پيش برود كه علاوه بر نقاط قوت به نقاط ضعف نيز بپردازيم تا بتوانيم براي حل اين نقاط ضعف برنامه‌ مشخصي ارائه بدهيم

وی تفاوت اصلی سینمای ایران با سینمای غرب را  بحث اومانیستی بودن سینمای غرب دانست  و تاکید کرد: بایستی در سینمای ما  نقش خدا پررنگتر باشد  و باید جای خدا  را در داستان هایمان مشخص کنیم.

وی افزود:غرب امروز می خواهد  با از هم پاشیدن خانواده به اهداف اقتصادی خود  دست یابد  و ما بایستی  از طریق تقویت بنیان خانواده  به اهداف  سبک زندگی اسلامی خود دست یابیم.

به گفته مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي، سريالي كه از شبكه پايتخت معنوي ايران پخش مي شود حتما باید رنگ و بوي معنوي و اسلامي داشته باشد و از طريق آن بتوان حرف‌ها و دیدگاه‌های تاثيرگذار اسلامي را مطرح كرد.

وي بیان داشت: از يك سو نمي‌توان همه چيز را گل و بلبل نشان داد و از سوي ديگر نبايد فقط بر روي نكات منفي تكيه كرد ما بايد زواياي مثبت و معنوي جامعه را نمايش بدهيم تاثابت كنيم مباني اسلامی مي‌توانند راهگشاي ما در زندگي مدرن باشند.

نهاوندي بيان كرد: براي تقويت سبك زندگي اسلامي نمي‌توانيم فقط شعار بدهيم واهميت اين سريال در آن است كه مي‌خواهد تفاوت‌هاي زندگي اسلامي را با ساير سبك‌هاي زندگي نشان بدهد.

مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي گفت: كم‌ شدن نسل و جمعيت، امروز دغدغه‌ای استراتژيك براي كشور ماست و بايد اين مسائل را در قالب داستان‌ها و سريا ل‌ها مطرح و براي آن راه‌حل ارائه كنيم و از طرف ديگر ديدن تصاوير زيبا حق مردم است و باید اين زيبايي‌ها در خلال داستان وجود داشته باشد تاجذابيت اثر نيز حفظ شود.

عليرضا آيينه‌دار معاون سيماي خراسان رضوي هم، با اشاره به محتواي سريال تلخ و شيرين گفت: اين سريال هم از نظرمحتوا و هم از نظر فرم متفاوت از ساير كارهاي شبكه خراسان است و تلاش شده تا ديدگاه جديدي را ارائه دهد.

عليرضا آيينه‌دار افزود: آسيب‌ شناسي سريال‌هاي شبكه خراسان در توليد اين سريال براي ما بسيار راهگشابود و توانستيم از طريق پيداكردن نقاط ضعف سريال‌هاي قبلي در اين سريال شاهد وقوع اتفاقات مبارك براي شبكه استاني سيماي خراسان رضوي باشيم.

حسن آخوندپور، كارگردان سريال «تلخ و شيرين»  نیز با بيان اينكه بیشتر بازيگران مشهدي در اين سريال بازي كرده‌اند، ‌گفت: از 705 سكانس اين سريال اكنون 171سكانس فيلم‌برداري شده است برای این سریال 26 قسمت 30دقیقه ای پیش بینی شده است.

به گفته وي اين سريال در 9 فصل پيش‌بيني شده كه توسط چهار كارگردان، ‌كارگرداني مي‌شود به این صورت که هر کارگردان یک یا چند  فصل از آن را کارگردانی کرده است.

آخوندپور در توضيح موضوع مجموعه تلويزيوني «تلخو شيرين» گفت: اين سريال داستان خانواده‌هايي است كه به مركز مشاوره رجوع مي‌كنند و ماجراهايي براي آن‌ها پيش مي‌آيد.

بر پايه اظهارت كارگردان سريال« تلخ و شيرين»، غير از خانواده‌ مشاور، بازيگراني نيز به‌صورت موقت در اين سريال بازي مي كنند كه درمجموع 110 نفر هستند كه همه آن‌ها، به جز چند بازيگر تئاتر كه از تهران آمده‌اند، مشهدي هستند.
 

 

کد خبر 2036393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha