۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱

«کمار سینها» در چابهار:

هند از گسترش همکاری و سرمایه گذاری در بندر چابهار استقبال می کند

هند از گسترش همکاری و سرمایه گذاری در بندر چابهار استقبال می کند

زاهدان-خبرگزاری مهر: معاون وزیر کشتیرانی هندوستان در بازدید از زیر ساخت های منطقه آزاد چابهار بر گسترش و توسعه همکاری های دوجانبه بین دو کشورهند و ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر «پرادیپ کمارسینها» عصر روز گذشته در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: پتانسیل ها و ظرفیت های چابهار جایگاه ویژه ای دارد و لذا مزیت ها و مقررات شفاف موجود در این منطقه موجب افزایش و توسعه مناسبات فیمابین خواهد شد و هند از سرمایه گذاری در این بندر استقبال می کند.

وی با بیان اینکه دولت هند برای سرمایه گذاری در این بندر استقبال خواهد کرد افزود: تمامی امکانات و پتانسیل های این بندر اقیانوسی برای تصمیمات بیشتر به مقامات عالی رتبه انتقال می یابد.

 قائم مقام کشتیرانی هند افزود: چابهار بهترین مکان برای دسترسی به کشورهای آسیای میانه است.

کمار سینها اظهار داشت: چابهاربه دلیل مطمئن ترین و نزدیک ترین بندر و مسیر برای کشورهای آسیای میانه ترانزیتی مقرون به صرفه است که مطمئن هستیم با توسعه این بندر اقتصاد منطقه شکوفا خواهد شد و هند در این زمینه همکاری های لازم را به عمل خواهد آورد.

وی با ابراز خرسندی از روابط برادرانه و مناسبات مستحکم دو کشور و همچنین قدردانی از میهمان نوازی ایرانیان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های بیشتری در زمینه ترانزیتی و تجاری بین دو کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهارنیز در دیدار گفت: چابهار اقتصادی ترین پل ارتباطی هندوستان به کشورهای افغانستان و آسیای میانه است.

مصطفی ملک زاده افزود: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران از موقعیت ممتازی به جهت دارا بودن کوتاه ترین، امن ترین و اقتصادی ترین مسیر جهت دسترسی به کشورهای آسیای میانه برخوردار می باشد.

وی افزود: نظر به رشد و توسعه کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه و گسترش مراودات اقتصادی و تجاری هندوستان با آن کشور ها لذا توسعه مناسبات اقتصادی بین ایران و هندوستان از طریق منطقه آزاد چابهار می تواند نقش مهمی  به عنوان اقتصادی ترین پل ارتباطی بین افغانستان و آسیای میانه داشته باشد.

وی با تاکید بر گسترش روابط و مراودات اقتصادی و تجاری با کشور هند از طریق این بندر اظهار داشت: ایجاد تفاهم نامه های سه جانبه بین ایران، هند و افغانستان با یک برنامه عملی می تواند حضور و دسترسی هند به افغانستان و آسیای میانه را تسهیل نماید.

ملک زاده گفت: خليج چابهار با بريدگي طبيعي و استثنايي در حاشيه سواحل درياي عمان نزديك ترين آبراه به اقيانوس هند است و با سرمایه گذاری های در حال انجام از جمله احداث راه آهن، طرح توسعه بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی و همچنین جاده ترانزیتی چابهار –میلک نوید بخش روز های خوبی برای شکوفایی اقتصاد منطقه است.

 وی اعمال تخفیف در کاهش هزینه های بندری در ترانزیت و صادرات کالا و همچنین صدور مجوز برای تردد کامیون های دارای پلاک ترانزیتی در مرز افغانستان را امتیاز مهمی در راستای تسهیل در امر صادرات و واردات از طریق این بندرعنوان کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 2069590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha