۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۶

نظارت عالیه بر کیفیت ساخت و ساز بر عهده شهرداری است

نظارت عالیه بر کیفیت ساخت و ساز بر عهده شهرداری است

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نظارت عالیه بر کیفیت ساخت و ساز بر عهده شهرداری است ، گفت : شهرداری موظف است تا بر نقشه های مورد تایید مهندس سازه نظارت کند تا نقشه ها بر اساس آن اجرا شود وهمچنین نظارت عالیه بر کیفیت ساخت و ساز را بر اساس نقشه های مهندس سازه و مهندس ناظر برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر ،جواد کریمیان اقبال با اشاره به موضوع مقاوم سازی ساختمان ها گفت : در این زمینه بیشترین وظایف بر عهده سازمان نظام مهندسی است و البته شهرداری نیز موظف است قوانین و مقررات و ضوابط نقشه را کاملا اجرا کند.

وی افزود : مباحثی مانند تست جوش و بتن ، آزمایشگاه ژئوتکینیک ،استاندارد بودن  فوم های لازم در سازه های سبک و غیره از جمله موضوعاتی است که طی نظارت های دوره ای شهرداری مورد بررسی قرار می گیرد .

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران تصریح کرد : شهرداری موظف است تا بر نقشه های مورد تایید مهندس سازه نظارت کند تا نقشه ها بر اساس آن اجرا شود وهمچنین نظارت عالیه بر کیفیت ساخت و ساز را بر اساس نقشه های مهندس سازه و مهندس ناظر برعهده دارد.

کریمیان اقبال در ادامه اظهار کرد : اگر در نقشه های سازه مشکلی وجود داشته باشد سازمان نظام مهندسی به عنوان متولی نظارت بر امر ساخت و ساز باید به آن بپردازد و شهرداری در نظارت خود ، تایید مهندس سازه و محاسب را ملاک عمل قرار می دهد و در غیر این صورت سازمان نظام مهندسی بر اساس وظایف خود باید بر عملکرد مهندسان خود نظارت کند .

وی همچنین در خصوص لایحه تفکیک وظایف شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی در موضوع گودبرداری ساختمان ها افزود : لایحه تدوین شده در این خصوص، پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران به سازمان های ذیربط و مناطق ابلاغ شد که بر اساس آن ضوابط تخریب و گودبرداری ساختمان وساماندهی وظایف هر یک از سازمان های مربوطه به تفکیک در آن مشخص شده است .

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران خاطر نشان کرد : بر این اساس ، وظایف مهندسان ناظر و نحوه حضور آنان در ساختمان نیز به طور مشخص قید شده است.

کد خبر 2100762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha