۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۱۶

رشیدی:

مشعل دیگهای بخار در ماشين سازي اراک ساخته شد

مشعل دیگهای بخار در ماشين سازي اراک ساخته شد

اراک - خبرگزاری مهر: مشعل روتاري مورد استفاده در ديگ هاي بخار به همت و تلاش متخصصين گروه توليدي ديگ هاي بخار ماشين سازي اراک ساخته شد.

مدير عامل گروه توليدي ديگ هاي بخار ماشین سازی اراک با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: يکي از اجزاء اصلي ديگهاي بخار ، مشعل هاي مورد استفاده در آن است که با توجه به عملکرد آن نقشي اساسي در کارکرد ديگهاي بخار ايفا مي کند.

رشيدي افزود: در گذشته مشعلهاي مورد نياز ديگهاي بخار از شرکت همورتي انگلستان و ساکي آلمان تامين و از طريق واحد بازرگاني خارجي در اختيار گروه قرار مي گرفت که پس از قطع ارتباط با شرکت همورتي، گروه مبادرت به تامين آنها از منابع داخلي نمود که با توجه به محدود بودن ابن منابع و انحصاري بودن اين شرکت ها مشکلات عديده اي از جمله تاخير در تحويل مشعلهاي مورد نياز گروه ،افزايش روزمره قيمتها و... متوجه شرکت گرديد .

وی ادامه داد: لذا بحث مطالعه در ساختار مشعل و تهيه نقشه وساخت آن از خردادماه 92 در دستور کار گروه قرار گرفت وپس از فعاليت تمام وقت و بي وقفه ،در مدت کمتر از سه ماه گروه موفق به تهيه کامل نقشه ها وساخت قطعات مشعل ونهايتاً تست موفقيت آميز مشعل شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: با دست يافتن به تکنولوژي ساخت مشعل و در دستور کار قرار گرفتن توليد انبوه آن نه تنها شرکت در تأمين آن بي نياز خواهد شد بلکه خود بعنوان تأمين کننده مشعل وقطعات آن به زنجيره بزرگ نمايندگان خدمات پس از فروش شرکت تبديل خواهد شد.

وی از بزرگترين مزيت هاي اين نوع از مشعل ها را استفاده از چندين نوع سوخت با ويسکوزيته هاي مختلف دانست و اظهارداشت: بيشترين استفاده اين مشعل ها در ديگ هاي بخار از ظرفيت 10 هزار پوند تا 70 هزار پوند بر ساعت ( 5 تن تا 32 تن بر ساعت) ميباشد .

مدير عامل گروه توليدي ديگ هاي بخار در رابطه به نحوه سوخت مشعل گفت: در حالت سوخت گازوييل ، گازوييل از کاپ مشعل، در قالب يک فيلم نازک عبور مي کند. به علت سرعت بالا، ذرات سوخت از مرکز کاپ تحت يک هندسه خاص پرتاب مي شوند و در نتيجه گازوييل به ذرات بسيار ريزي مي شکند.

وی اضافه کرد: اين ذرات هنگامي که در جهات مختلف مي شکنند تشکيل يک شکل مخروطي را مي دهند که آماده اشتعال است. در روتاري کاپ ها مجراهاي جداگانه اي براي تامين هواي اوليه و ثانويه وجود دارد. هواي اوليه عمدتاً به فرايند پودر کردن سوخت مي پردازد، در حاليکه هواي ثانويه احتراق کامل سوخت را فراهم مي کند. توزيع مقدار هوا معمولا شامل 15 تا 20 درصد براي هواي اوليه و 80 تا 85 درصد هواي ثانويه مي شود.

وی کاهش جرم گرفتگي سوراخ نازل در سوخت هاي با ويسکوزيته بالا بدليل ساختار مشعل، عدم نياز به شعله جهت اتميزه کردن سوخت، تغیير سوخت به سوخت هايي با گرانروي متفاوت در کوتاه ترين زمان، تراوش ( نشتي) ناچيز در سوخت هاي با فشار پائين، صرفه جويي در مصرف سوخت و افزايش راندمان به دليل کاهش قابل ملاحظه نسبت هوا و عدم نياز به بخار براي اتميزه کردن در سوخت هاي با ويسکوزيته بالا را از مزيت هاي مشعل روتاري کاپ عنوان کرد.
 

کد خبر 2121900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha