۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

برای نخستین بار در کشور/

دستیابی به فناوری جوش تیتانیوم در ماشین سازی اراک/ کشور از واردات مبدل‌های خارجی بی‌نیاز شد

دستیابی به فناوری جوش تیتانیوم در ماشین سازی اراک/ کشور از واردات مبدل‌های خارجی بی‌نیاز شد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر گروه مهندسی شرکت ماشین سازی اراک از دستیابی به فناوری جوش تیتانیوم در این شرکت برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله امیدی با بيان اينكه تا قبل از اين كار مبدل هاي تيتانيوم از كره وارد مي شد، افزود: با بومي سازي اين فناوري كشور ار واردات مبدل هاي خارجي بي نياز و ماشين سازي قادر به رفع نياز از كشورهاي خارجي شد.

وی اظهار داشت: جوش تیتانیوم مهم‌ترین نوع جوشکاری است که شرکت ماشین سازی اراک برای نخستین بار در کشور موفق به دستیابی به این فناوری شد.

امیدی با بیان اینکه برای دستیابی به این فناوری حدود 18 ماه  کارشناسان و متخصصان داخلی شرکت ماشین سازی کار تحقیقاتی انجام داده‌اندتصریح کرد: با بومی‌سازی این فناوری، کشور از واردات مبدل‌های خارجی بی‌نیاز و از خروج 7 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

کشور از واردات مبدل‌های خارجی بی‌نیاز شد

مدیر گروه مهندسی ماشین سازی اراک با بیان اینکه جوشکاری تیتانیوم بر روی مبدل‌هایی از جنس تیتانیوم صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تیتانیوم نسبت به خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل استفاده از این روش مزیت‌های بسیاری به همراه دارد.

وی اظهار داشت: با دستیابی به این فناوری از این پس شرکت ماشین‌سازی اراک آماده است از جوشکاری تیتانیوم در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده کند.

امیدی افزود: ۱۰ نوع جوش كاري در صنعت انجام مي شود که جوشکاری تیتانیوم مهم‌ترین نوع جوشکاری‌ها به شمار می‌رود.

کد خبر 2104546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha