۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۴۲

تابش خبرداد:

ایجاد شش کانون فرهنگي هنري مساجد در گلپايگان

ایجاد شش کانون فرهنگي هنري مساجد در گلپايگان

گلپايگان- خبرگزاري مهر: معاون فرهنگي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان گفت: 26 کانون فرهنگي هنري در شهرستان گلپايگان فعال است که تا پايان امسال شش کانون ديگر به تعداد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد تابش شامگاه سه شنبه در ديدار با مدير مسئولان کانونهاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان گلپايگان که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: يک هزار و 428 کانون فرهنگي هنري و 900 کتابخانه در استان اصفهان وجود دارد و تا پايان امسال 254 کانون ديگر به تعداد کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان اضافه می شود.

وي گفت: 26 کانون فرهنگي هنري در شهرستان گلپايگان فعال است که تا پايان امسال شش کانون ديگر به تعداد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اضافه می شود.

تابش با بيان اينکه درصدد هستيم تجهيزات و امکانات کانون هاي فرهنگي و هنري را تا حد امکان افزايش دهيم، افزود: تشکيل يک کانون فرهنگي هنري در مساجد بر عهده امام جماعت و يا فعالان آن مسجد است و درصورتي که امام جماعت و يا فعالان يک مسجد به کانون هاي فرهنگي هنري استان اعلام کنند که در مسجدشان کارهاي فرهنگي انجام مي شود و کارشناسان ثبت و ساماندهي استان در آن مسجد حضور پيدا مي کنند و پس از ارزيابي فعاليت ها مجوز تاسيس کانون فرهنگي هنري را صادر مي کنند.

معاون فرهنگي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان با بيان اينکه اعتباراتي که به هر کانون فرهنگي هنري تخصيص پيدا مي کند منوط به فعاليت آن کانون و ارسال گزارش آن به استان است، اظهار داشت: دهه کرامت، دهه فجر، عيد غدير و مراسم اعتکاف از مهمترين برنامه هاي هر کانون محسوب مي شود که مديرمسئولان هر کانون مي توانند در اين ايام برنامه هاي ويژه اي در مسجد برگزار کنند و گزارش هاي برنامه خود را به صورت مکتوب و مصور به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ارسال کنند.

تابش همچنين به برگزاري گروه هاي سرود، هنرهاي تجسمي و فضاي مجازي و ايجاد وبلاگ ها و تهيه نشريات خبرنامه هاي درون مسجدي تاکيد کرد و گفت: مرکز استان اين آمادگي را دارد که براي چنين  برنامه هاي دوره هاي آموزشي براي مدير مسئولان کانون ها برگزار کند.

در ادامه رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گلپايگان خواستار تعامل بيشتر مديرمسئولان کانونهاي مساجد با يکديگر شد و گفت: با توجه به کمبود بودجه و اعتبارات مي توان با تعامل و همکاري برنامه هاي پربارتري در مناسبت هاي مختلف در کانون هاي مساجد برگزارکند.

محمدحسين محمدي فشارکي بياگفت: با انعقاد تفاهم نامه و همکاري و تعامل و هم افزايي مي توانيم فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را ارتقا دهيم و جوانان بيشتري را جذب مساجد و کانون هاي فرهنگي هنري نماييم.

درپايان، مديرمسئولان به بيان ديدگاه ها و مشکلات خود پرداختند و خواستار توزيع اعتبارات و امکانات بيشتربه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان شدند.

 

کد خبر 2128670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha