۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱

فرجو با مهر مطرح کرد:

اسباب بازیهای کشور شناسنامه دار می شود

اسباب بازیهای کشور شناسنامه دار می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: دبیر شورای نظارت بر اسباب بازیهای کشور گفت: با نصب هولوگرام و شناسنامه دار کردن اسباب بازی های کشور از عرضه محصولات فرهنگی غیرمجاز ویژه کودکان جلوگیری می شود.

محمد حسن فرجو در حاشیه برگزاری سومین جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سومین جشنواره بازی و اسباب بازی در قزوین در شرایط مناسبی برگزار شده و با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شده است.

وی افزود: این جشنواره با هدف معرفی بازی های بومی و محلی و اسباب بازی های کودکان و معرفی آن به خانواده ها و مربیانی که با کودکان در تعامل هستند برگزار شده و تولیدکنندگان اسباب بازی هم با حضور در این جشنواره قادر خواهند شد تجربیات خود را بیشتر کرده و محصولات خود را نیز به دیگران معرفی کنند.

فرجو تصریح کرد: تولیدکنندگان شرکت کننده در این جشنواره همچنین تشویق می شوند آثار و تولیدات خود را در سطح گسترده تری به علاقمندان و مصرف کنندگان ارائه کنند.

  

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازیهای کشور یادآورشد: شورای نظارت اسباب بازی کشور بر نحوه ورود اسباب بازی به کشور نظارت دارد تا از عرضه محصولات کم ارزش و غیر استاندارد جلوگیری کند.

این مسئول گفت: ثبت حقوقی اسباب بازی های جدید در شورای نظارت انجام می شود و مجوزهای لازم در خصوص تیزرهای تبلیغاتی و تولید اسباب بازی ها هم صادر می شود.

وی اظهارداشت: شناسنامه دار کردن و هولوگرام دارکردن اسباب بازی ها از دیگر کارهای این شوراست که در ایام برگزاری جشنواره قزوین تسهیلاتی برای کسانی که بخواهند محصولات خود را ثبت رسمی کنند فراهم خواهد شد که در این راستا 25 درصد تخفیف به متقاضیان اعطاء می شود.

فرجو بیان کرد: برای دریافت مجوز 25 درصد و دریافت هولوگرام 15 درصد در هزینه ها در ایام برپایی جشنواره اسباب بازی قزوین تخفیف داده می شود که از طریق سامانه پیام کوتاه ثبت نام در دبیرخانه صورت می گیرد که اهداء هدیه به صورت قرعه کشی در هر روز به 20 نفر از دیگر کارهای پیش بینی شده است.

ادامه تولید عروسک های دارا و سارا

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت ایجابی در حوزه تولید اسباب بازی به صورت فراگیر مشغول فعالیت است و ادامه تولید اسباب بازی های دارا و سارا که با تاخیر مواجه شده بود ادامه خواهد یافت.

  
 
فرجو بیان کرد: همچنین عروسک های بومی استانهای مختلف جمع آوری و بررسی شده است که در هر استان یک عروسک محلی تولید و روانه بازار خواهد شد که عروسک "شکرستان" از مواردی است که پس از ثبت، مجوز محصول هم صادر و وارد بازار شده است.

این مسئول بیان کرد: تاکنون 19 مورد برچسب عروسک جدید ثبت شده بر روی لوازم التحریر کودکان چاپ شده که دستگاههای اجرایی به صورت ایجابی باید دست به دست هم داده و در ترویج اسباب بازی های بومی به عنوان محصولات فرهنگی گام بردارند که شخصیت کودکان به خوبی شکل بگیرد.

محصولات همسو با سلیقه کودکان ایرانی تولید شود

فرجو تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان با تهاجم فرهنگی و ارائه محصولات غربی در صدد آسیب رساندن به فرهنگی ایرانی هستند ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم بلکه لازم است جلوتر از بیگانگان حرکت کرده و با همکاری همه دستگاههای اجرایی تولیداتی داشته باشیم تا مطابق فرهنگ و سلیقه کودکان و نوجوانان باشد و به فرهنگ ایرانی نیز آسیب نزند و کودکان را به سمت اسباب بازی های خارجی سوق ندهد.

وی گفت: حتی در آمریکا سایت های ضد باربی متعددی وجود دارد که به مردم این کشور تفهیم کند عوارض توجه به این نوع اسباب بازی ها چه میزان است و این حساسیت در ایران باید دو چندان باشد تا کمتر آسیب ببینیم.

  

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: عدم نظارت بر سطح بازار و مبادی ورودی برای کنترل اسباب بازی ها از دیگر کارهایی است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود تا عروسک های غیر مجاز و ممنوع وارد کشور نشود.

فرجو اظهارداشت: با همکاری دستگاههای نظارتی، شورای اصناف، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعزیرات حکومتی، اماکن، ناجا یک گروه مشترک ایجاد شده که ضمن بازرسی در سطح بازار کنترل لازم صورت گیرد تا از عرضه اسباب بازی های غیر مجاز خارجی جلوگیری شود.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازیهای کشور یادآورشد: اسباب بازی هایی که طرح هولوگرام دارند مشکلی در عرضه ندارند و اسباب بازی های داخلی هم باید شناسنامه دار باشند تا کنترل آنها ممکن باشد لذا نباید در فروشگاهها اسباب بازی فاقد هولوگرام عرضه شود که شهروندان می توانند با ارسال شماره هولوگرام به سامانه پیام کوتاه دبیرخانه با شماره 300074010 وضعیت شناسه محصول به طور دقیق مشخص می شود.

کد خبر 2132693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha