۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

پاسندی:

علی آبادکتول قطب تولید ماهیان گرم آبی و سردآبی گلستان است

علی آبادکتول قطب تولید ماهیان گرم آبی و سردآبی گلستان است

علی آبادکتول - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات گلستان تصریح کرد: شهرستان علی آبادکتول علاوه بر پرورش ماهیان سردآبی، بعنوان قطب تولید ماهیان قزل آلای استان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر پاسندی صبح چهارشنبه در بازدید از مزارع سردآبی علی آبادکتول افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود منابع آبی مناسب مانند آب بندان ها و چاه های کشاورزی و همچنین استخرهای چند منظوره، علی آباد کتول یکی از مناطق مستعد پرورش آبزیان در استان گلستان است.
 
پاسندی اظهار داشت: وجود استخرهای دو منظوره آب کشاورزی در این شهرستان یک پتانسیل بالقوه است که با شناسایی، ساماندهی و هماهنگی بین شیلات و جهادکشاورزی این شهرستان می توان سطح وسیعی برای پرورش آبزیان ایجاد کرد.
 
به گفته وی، در سال جاری استقبال خوبی در زمینه استفاده بهینه از آب کشاورزی در امر آبزی پروری در این شهرستان شده است و هرگونه همکاری در راستای افزایش آبزی پروری و بالابردن راندمان تولید در چارچوب قانون را با جامعه آبزی پروران خواهد داشت.
 
پیش بینی تولید 225 تن ماهی قزل آلا در علی آباد
 
رحمت محمدی مسئول شیلات شهرستان علی آبادکتول نیز در این بازدید گفت: در سال جاری 449 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در مزارع سردآبی شهرستان علی آباد جهت پرواربندی  رهاسازی شد و پیش بینی تولید ماهی قزل آلا در این شهرستان 225 تن خواهد بود.
 
رهاسازي 54 هزار قطعه انواع بچه ماهيان گرمابی در استخرهای آب ‌ كشاورزي
 
مسئول شیلات شهرستان علی آبادکتول گفت: 54 هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی علی آبادکتول رهاسازی شد.
 
به گفته وی، در سال حماسه سیاسی واقتصادی و در راستای طرح اقتصاد مقاومتی، پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در علی آبادکتول با هدف ترویج افزایش مصرف ماهی در مناطق روستایی انجام شده است.
 
محمدی افزایش درآمد خانوار روستايي، ایجاد اشتغال و درآمد و افزایش تولید در منطقه را از ديگر اهداف استفاده ازاستخرهای دومنظوره کشاورزی عنوان کرد.
 
مسئول شیلات شهرستان علی آبادکتول ابراز امیدواری کرد، با اطلاع رسانی های به موقع و استقبال کشاورزان از اجرای طرح استفاده بهینه از آبکشاورزی تحت عنوان استخر دو منظوره در امر پرورش آبزیان در آینده آمار تولید این شهرستان بالا خواهد رفت.
کد خبر 2133480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha