۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷

گلشنی در گفتگو با مهر:

سیستان و بلوچستان دومین رتبه صید آبزیان در کشور را دارد

سیستان و بلوچستان دومین رتبه صید آبزیان در کشور را دارد

زاهدان- خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان با صید سالانه 166 هزار تن آبزی بعد از هرمزگان رتبه دوم صید در کشور را به خود اختصاص داده است.

محسن علی گلشنی درگفتگو با مهر اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با تولید و استحصال سالانه 166 هزار تن آبزی و 30 درصد سهم صید کشور رتبه دوم صید آبزیان را بعد از هرمزگان دارا است.

وی اظهار داشت: این استان با 20 درصد کل تولید آبزیان و همچنین 35 درصد صید آب های جنوب کشور زمینه اشتغال 60 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر تعداد دو هزار و 400 شناور صیادی، تعداد 100 لنج و یک هزار و 400  قایق در 8 بندر در این منطقه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: جدا از صید آبزیان به دلیل وجود صنایع تبدیلی تعداد 6 هزار نفر در شهر ک های صنعتی این منطقه و در صنایع شیلاتی و مرتبط با آبزیان مشغول به کار هستند.

گلشنی بیان داشت: تعداد 107 واحد صنایع شیلاتی در سیستان و بلوچستان فعال است که عمده تولید محصولات کنسرو و  تن ماهیان کشور را در بندر چابهار تولید می شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به دارا بودن 300 کیلومتر مرز آبی و دسترسی به آب های آزاد دارای پتانسیل مهم و بالایی در صنایع شیلاتی و آبزی پروری است و قادر به تولید ثروت و ارزآوری برا ی استان و کشور است.

کد خبر 2241380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha