۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۵

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی برگزار می شود

به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی 31 خردادماه در این انجمن برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور پاسداشت و تعظیم و تکریم از مفاخر علمی ـ فرهنگی ایران اسلامی، مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی را با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش شنبه 31 خردادماه از ساعت 17 الی 19 در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرگرد بشیری، شماره 71 برگزار می‌کند.

سید حسن سعادت مصطفوی فرزند مرحوم آیت الله سید محمد سعادت مصطفوی در سال 1315 در شهر قائن متولد شد. وی از 12 سالگی فراگیری علوم دینی را آغاز نمود و در سن 29 سالگی به ملکه اجتهاد دست یافت و به دریافت اجازه اجتهاد از اساتیدش نائل آمد.

مصطفوی از محضر اساتید بزرگواری همچون پدر بزرگوارش (در تمام دروس سطح و یک دوره خارج فقه و اصول و نيز یک دوره کامل حکمت مشاء)، آیت الله حاج شیخ محمدتقی آملی (یک دوره چهار ساله فقه خارج)، آیت الله حاج شیخ محمد حسین ثقفی تهرانی (یک دوره پنج ساله خارج کفایة الاصول)، استاد شیخ محمد علی حکیم تشکر شیرازی (يک دوره عرفان نظری و ذوقی) و آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی (یک دوره پنج ساله حکمت متعالیه و اسفار به طور کامل) بهره وافری برد.

وی امروزه در مجامع علمی به عنوان يک حکيم سينوی شناخته می‌شود و تسلط فراوانی بر انديشه‌های ابن‌سينا دارد. کلاس‌های درس ايشان همواره مشتاقان فلسفه و حکمت اسلامی از داخل و خارج از دانشگاه را به خود جذب کرده است. مصطفوی علاوه بر تدريس حکمت در دانشگاه امام صادق(ع) و برخی مراکز دانشگاهی ديگر، در حوزه‌های علميه قم (مدرسه علميه دار الشفاء) و تهران (مدرسه علميه مروی) نيز به تدريس اشتغال دارند.

از تمامی علاقه مندان و دوستداران علم و فرهنگ و فلسفه دعوت می شود تا با حضور در این مراسم در پاسداشت علم و دانش و تکریم علما و دانشمندان سهیم باشند.

کد خبر 2312059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha