۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۳

حواشی آتش‌سوزی یک ساختمان/ کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد!

حواشی آتش‌سوزی یک ساختمان/ کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد!

نمایش «کسی نیست همه داستان ها را به یاد آورد» نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی رضا حداد که بازتولید نمایشی به همین نام در سال 82 است تا پایان مهرماه هر شب در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود.

خبرگزاری مهر - گروه فرهنگ و هنر: نمایش «کسی نیست همه داستانها را به یاد آورد» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی رضا حداد اجرای خود را از 20 شهریور ماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است.

این اثر نمایشی که در دی ماه 82 در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرا شده بود، بعد از 11 سال مجددا بازتولید شده است.

رضا حداد کارگردان تئاتر پس از اجرای آثاری چون «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز»، «آمدیم، نبودید، رفتیم»، «با دهان بند سکوت» و «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش» برای چندین بار است که با محمد چرمشیر همکاری می کند.

البته اجرای نمایش «کسی نیست همه داستانها را به یاد آورد» در سال 82 اولین همکاری مشترک چرمشیر و حداد در اجرای آثار تجربی به حساب می آمد.

سیامک انصاری، برزو ارجمند، روزبه بمانی، ستاره پسیانی، خسرو پسیانی، لیلی رشیدی، شبنم فرشادجو، داریوش فائزی، هاله گرجی و امیر جنانی بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

روزبه بمانی خواننده و هنرمند ترانه‌ سرا برای اولین بار است که در یک اثر نمایشی بازی می‌کند.

 «زاپاس»، «یک کودکانه شنگول»، «مرد کهر را بنگر...»، «هنوز هم مادر، مادر است آقای برشت»، «درد می‌کشم پس هستم»، «لیلی و مجنون» و... عنوان برخی از صحنه های این نمایش است که در نمایشنامه ای که محمد چرمشیر به نگارش درآورده صحنه ها با این عنوان ها از هم جدا شده اند.

این داستان ساختمانی را که آتش گرفته و افرادی که با این واقعه در ارتباط هستند به تصویر می کشد.

«کسی نیست همه داستانها را به یاد آورد» سابقه حضور در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی و اجرا در کشورهای آلمان، فرانسه، مراکش و... را دارد.

این اثر نمایشی پس از اجرای عمومی در تالار قشقایی، در بخش مرور بهترین آثار نمایشی جشنواره بیست‌ودوم تئاتر فجر اجرا شد و در ادامه در جشنواره‌های تئاتر «لائوکن» هامبورگ (2003) ، «فیتوک کازای» مراکش (2007) و نیز «هانوفر» (2007) روی صحنه رفت و با استقبال عمومی مواجه شد.

در اجرای گذشته نمایش «کسی نیست که همه داستان‌ها را به یاد آورد» که کاری از گروه تئاتر سایه است سیامک صفری، رزیتا فضایی، انوشیروان فاطمی، سیامک انصاری، لیلی رشیدی، نیما بانکی، برزو ارجمند، شبنم فرشادجو، هاله گرجی حضور داشتند.

گروه تئاتر سایه که امروز بیش از 20 عضو اصلی و فعال دارد در سال 1380 توسط رضا حداد، سیامک انصاری، لیلی رشیدی، برزو ارجمند و پانته‌آ پناهی‌ها و... تاسیس شد و در طول یک دهه فعالیت مستمر، تمرکز خود را بر تئاتر تجربی قرار داده است.

این اثر نمایشی تا پایان مهرماه هر شب در دو نوبت 20:30 و 22:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقمندان به تئاتر است.

کد خبر 2385062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha