۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶

در گفتگو با مهر مطرح شد:

«رهایی» از بهترین سریال‌های پلیسی می‌شود/ برای «شاهگوش» موهایم را از ته زدم

«رهایی» از بهترین سریال‌های پلیسی می‌شود/ برای «شاهگوش» موهایم را از ته زدم

حسین سلیمانی که با ایفای نقش روبروی فاطمه معتمدآریا با فیلم «مهر مادری» به سینما معرفی شد،‌ سریال «رهایی» را روی آنتن دارد که معتقد است این مجموعه جای خود را بین بهترین‌های سریال‌های پلیسی باز خواهد کرد.

حسین سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سریال جدیدش «رهایی» که پخش آن از شب گذشته از شبکه دو سیما آغاز شده است، توضیح داد: در این سریال نقش فرید حسن‌زاده را بازی می‌کنم؛ سربازی که دوست او در یک درگیری از ناحیه قلب چاقو خورده و مجروح می‌شود. در ادامه همه به من مظنون می‌شوند و هرچه می‌گویم که این ماجرا کار من نبوده هیچ‌کس حرفم را باور نمی‌کند. این قصه در دو بخش رخ می‌دهد؛ بخشی در بیمارستان ناجا است و پرسنل آن و زندگی خانوادگی‌شان را نشان می‌دهد، بخش دیگر هم در بیرون رخ می‌دهد و به یک گروگانگیری مربوط می‌شود. در طول سریال، این دو داستانِ مجزا به هم ارتباط پیدا می‌کنند.

وی درباره تفاوت شخصیت خود در این سریال با «شاهگوش» که آنجا هم نقش سرباز داشت، اظهار کرد: در «شاهگوش» نقش سربازی را بازی می‌کردم که مخاطب با او می‌‌خندید. در کلانتری ملت هر شخصیتی یک لهجه داشت و من هم به نمایندگی بخشی از ملت لهجه خاصی را اجرا می‌کردم اما اینجا حتی در یک پلان هم قرار نیست مزه بریزم.

بازیگر «شاهگوش» یادآور شد: دنیای این سرباز با آن یکی فرق می‌کند. روز اول که پیشنهاد این کار به من شد، گفتم اصلا سرباز بازی نمی‌کنم اما وقتی فیلمنامه علی طالب‌آبادی را خواندم، گفتم اگر قرار باشد چنین فیلمنامه‌ای در ایران کار شود، گرچه خیلی بعید است پروداکشن موردنیازش را در اختیار ما بگذارند، اما اتفاق خوبی است. وقتی فهمیدم کار برای ناجا است احتمال دادم آنچه در فیلمنامه هست اتفاق می‌افتد.

سلیمانی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره معایبی که تولیدات مشارکتی در کنار محاسنش داراست و ممکن است مشارکت‌کننده خواسته‌هایی خلاف اساس درام داشته باشند، اظهار کرد: من مسعود تکاور را سالها است که می‌شناسم و قبلا هم قرار بود همکاری داشته باشیم اما نشد. وقتی به دفتر محمدرضا شفیعی رفتم می‌دانستم با تهیه‌کننده‌ای سرو کار دارم که اکثر سریال‌هایش گرفته‌اند و من نقش اصلی اولین کارش با نام «سرود خاک» بودم.

این بازیگر ادامه داد: آن روز برای من یک مستند 30 دقیقه‌ای گذاشتند که تمام فعالیت‌های ناجا در آن معرفی شده بود؛‌ آنقدر تصویربرداری و تدوین این کار خلاقانه و خوب بود که همان موقع به خودم گفتم این کارگردان می‌تواند یک کار پلیسی را به خوبی جمع کند و دیگر به سریال شک نکردم. مطمئن باشید «رهایی» با فیلمنامه‌ای که دارد جزو بهترین‌های پلیسی خواهد بود. وگرنه هیچوقت دوباره نقش سرباز را بازی نمی‌کردم.

سلیمانی درباره همکاری‌اش با داود میرباقری نیز توضیح داد: روز اولی که پیش او رفتم مدام به این فکر می‌کردم که انتخاب می‌شوم یا خیر. آن موقع موهایم بلند بود اما حاضر شدم آنها را از ته بزنم و نقش سربازی را بازی کنم که دم در شکلات می‌دهد و تعریف دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: به مرور آقای میرباقری این بها را به من داد که کاراکترم بیشتر حضور و دیالوگ داشته باشد و بین مردم جا بیفتد. از این لحاظ به میرباقری مدیونم. من زندگی‌ام را به کمال تبریزی مدیونم. چون با «مهر مادری» او بود که وارد سینما شدم و با «مارمولک» او بین مردم شناخته‌تر شدم. اما «شاهگوش» انگار مرا زنده کرد و حالا همه مرا با این سریال می‌شناسند. آرزوی قلبی‌‌ام این است که دوباره با میرباقری کار کنم. هیچ چشمداشتی ندارم و فقط دلم می‌خواهد دوباره با او همکاری داشته باشم.

این بازیگر در پایان گفت:‌ در «شاهگوش» در کنار من بازیگران طنازی قرار داشتند که همه چهره و اسم و رسم دار هستند و من بین آنها با تجربه کمتری آمدم. اما اعتماد میرباقری باعث شد اتفاق خوبی برایم بیفتد. هادی کاظمی، حمید آذرنگ، حامد میرباقری و شهرام حقیقت‌دوست همواره همراه من بودند و به شدت دوستشان داشتم. خدا خواست من این همه سال کار کردم اما «شاهگوش» زندگی مرا تغییر داد و نگاه مردم به من را عوض کرد. بعد از این تجربه مدام پیشنهاد کار دارم و دستمزدم بالا رفته است. از زینب نصرالهی برنامه‌ریز سریال که مرا به پروژه پیشنهاد داد هم ممنونم.

کد خبر 2385303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha