۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۳۱

مدیرعامل معادن حاجی آباد:

معدن عظیم حاجی آباد پیر شده است

معدن عظیم حاجی آباد پیر شده است

اراک- خبرگزاری مهر: مدیرعامل معادن حاجی آباد شهرستان محلات گفت: معدن حاجی آباد که یکی از عظیم ترین معادن تراورتن جهان است در حال پیر شدن است و به زودی به اتمام می رسد.

احمد گودرزی روز دوشنبه و در حاشیه بازدید مسئولان ارشد استان مرکزی از معادن شهرستان های محلات و خمین و در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از معدن حاجی آباد سالانه ۶۰۰ هزار تن سنگ استخراج می شود که با توجه به قدمت این معدن، باید به فکر اصلاح روش های برداشت بود.

وی اظهار کرد: این معدن جزو معادن پیر محسوب می شود که البته هنوز به روش های سنتی ای که در کشور رواج دارد، فعال است و با سیم برش، سنگ های آن بریده می شود.

مدیرعامل معادن حاجی آباد با اذعان به کاهش کیفیت سنگ معادن حاجی آباد، افزود: اگر می خواهیم کیفیت و بهره وری را با هم ارتقا دهیم، باید به سمت تکنولوژی های نوین گام برداریم.

هاواژ، روش برداشتی باصرفه برای معادن تراورتن

وی بیان کرد: اگر می خواهیم از معادن سنگ منطقه و کشور به نحو درست و اصولی بهره برداری کنیم، باید از روش هاواژ استفاده کنیم که هم اینک در کشورهای صاحب این تکنولوژی چون ایتالیا رواج دارد.

وی گفت: رکود بازار مسکن در دو سال گذشته، خود موجب کاهش فروش سنگ شده که امید است با ورود تکنولوژی های نوین سنگبری به کشور، علاوه بر افزایش ارزش افزوده سنگ، از خطرات تعدیل نیروی کار در بخش معادن نیز کاسته شود.

معادن سنگ حاجی آباد محلات از بزرگترین معادن سنگ تراورتن جهان است که علاوه بر تولید و صادرات، به صورت کوپ به کشورهایی چون چین و مالزی نیز صادر می شود.
 

 

 

کد خبر 2423296

برچسب‌ها