۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۲۰:۱۴

عبدالعلی زاده:

ساخت خانه های اوقات فراغت راهکار رونق در بخش مسکن است

ساخت خانه های اوقات فراغت راهکار رونق در بخش مسکن است

قزوین- وزیر اسبق مسکن وشهرسازی گفت: به منظور ایجاد رونق در ساخت و ساز بخش مسکن انبوه سازان باید ساخت باغ شهر و باغ ویلا، بافت فرسوده و بازارهای خارج از کشور را هدف گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تحلیل و پیش بینی بازار مسکن و ساختمان روز پنجشنبه با حضور علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و شهرسازی، محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و شهرسازی، مرتضی روزبه استاندار، نادر محمدزاده عضو هیئت مدیره سازمان زمین و مسکن، حامد مانی فر سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین، سلطانیه رئیس انجمن انبوه سازان استان و جمعی از مهندسان، کارشناسان، انبوه سازان، شهرداران در سالن شهید رجایی تربیت معلم قزوین برگزار شد.

قزوین

علی عبدالعلی زاده در این همایش گفت: در شر ایط کنونی بازار مسکن هر روز رقابتی می شود و سازندگان این عرصه باید به سمت تولید با هزینه کم، سرعت بالا و استفاده از روشهای مدرن حرکت کنند.

وی افزود: امروز دیگر مسکن از یک کالای سرمایه ای خارج شده ودیگر رغبت کمتری برای سرمایه گذاری های نامحدود فقط با دید سودآوری در آن صورت می گیرد و ظرفیت تولید هم آنقدر بالا رفته که بر عرضه قالب شده لذا انبوه سازان باید با برنامه و هدف وارد این بازار شوند تا آسیب نبینند.

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی بیان کرد: شاید یکی از چالش های جدی بخش مسکن این باشد که سرمایه های غیر تخصصی از این بخش خارج می شوند و با سرعتی که ساخت خانه های مدرن و با کیفیت ایجاد کرده مشتری می تواند دنبال خانه های ارزان و باکیفیت برود و حق انتخاب بیشتری داشته باشد که این کار فضای رقابتی را کوچکتر می کند.

این کارشناس حوزه مسکن تصریح کرد: برای حضور موفق در بازار کنونی مسکن باید انبوه سازان در قالب REIT گروههای توسعه گرا و انبوه ساز با ایده های جدید وارد میدان شوند و بدانند دستاوردهای نوین در این عرصه موجب شده ساختمان هم یک کالای بومی شود که می تواند صادرات و واردات داشته باشد.

قزوین

ساخت هتل ۳۰ طبقه در ۳۶۵ ساعت توسط چینی ها

وی افزود: وقتی چینی ها یک هتل ۳۰ طبقه را در ۳۶۵ ساعت می سازند و اعلام آمادگی می کنند حاضرند یک هتل ۵۰ طبقه را در هفت ماه و نصف قیمتی که انبوه سازان ما می سازند در ایران احداث کنند نشان می دهد در رقابت کار سختی داریم که باید با فکر و ایده های جدید وارد عرصه شویم در غیر این صورت شرایط برای برخی نگران کننده خواهد بود.

عبدالعلی زاده گفت: اگر انبوه سازان حرکت نکنند مردم حق دارند کالای ارزان بخرند و خارجی ها می توانند این رقابت را شدید کنند تا به سرنوشت خودرو دچار نشویم زیرا اگر در تولید خودرو هم انحصاری عمل نکرده بودیم و اجازه رقابت می دادیم امروز قادر بودیم آزرا بسازیم و صادرات مناسبی داشته باشیم.

توسعه شهرها باید توجیه اقتصادی داشته باشد

عبدالعلی زاده یادآورشد: توسعه شهر و صدور پروانه ساخت باید توجیه اقتصادی داشته باشد نه آنکه شهرداران به بهانه تامین درآمد شهر را بفروشند و دریک نقطه مانند الهیه تهران شاهد ساخت مجتمع تجاری واداری ۳۳ طبقه در سه هزار متر زمین با ۱۰۰ درصد سطح اسکان باشیم که ترافیک منطقه را دچار بحران کنیم.

وی با ارائه راهکار رونق اقتصادی برای سازندگان گفت: در کتار چالش ها و مشکلات این عرصه فرصت های زیادی هم داریم که اگر استفاده نکنیم با مشکلات بیشتری روبرو می شویم که یکی از این فرصتها نوسازی بافت فرسوده است که انبوه سازان می توانند در آن ورود کنند.

عبدالعلی زاده تصریح کرد: ساخت خانه های اوقات فراغت، در قالب باغ ویلا و باغ شهر از دیگر طرخ هایی است که در شهرنشینی خسته کننده امروز می تواند راهکاری برای تامین نیازهای مردم و رونق بخشیدن به ساخت و ساز باشد.

وی اضافه کرد: به هر حال کشور از شرایط بد اقتصادی خارج خواهد شد و بسیاری به خانه های ویلایی و مدرن نیاز خواهند داشت تا در پایان هفته از خانه های کوچک آپارتمانی خارج شوند و در محیطی که باغچه و درختی دارد استراحت کنند و این ظرفیت در بسیاری از شهرهای کشور از جمله استان قزوین وجود دارد که باید روی آن برنامه ریزی کنید.

قزوین

عبدالعلی زاده گفت: یکی دیگر از فرصت ها بازارهای فراسرزمینی است که در کشورهای منطقه، آسیای میانه و سایر مناطق ایجاد شده و امروز با توان فنی شما انبوه سازان می توانید در عراق، سوریه، قزاقستان و کشورهایی که متقاضی هستند وارد شده و مجتمع های چند هزار واحدی بسازید و به بازار داخلی بسنده نکنید.

وی بیان کرد: بازار مسکن آرام آرام از تورم پیروی خواهد کرد و شاهد نوسانات شدید و زیاد در قیمت آن نخواهیم بود لذا برای رقابتی جدید آماده شوید تا بتوانید هم در داخل و هم خارج از کشور موفق عمل کنید.

در ادامه سلطانیه رئیس انجمن انبوه سازان استان قزوین هم گزارشی از وضعیت ساخت و ساز در استان ارائه کرد.

برگزاری میزگرد و هماندیشی با حضور معاون عمرانی استانداری و شهردار قزوین، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، از دیگر برنامه های این همایش بود.

   

 

کد خبر 2436155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha