۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۳۹

نجفی:

اشتغال، یکی از راهبردهای تقویت جایگاه زنان در جامعه است

اشتغال، یکی از راهبردهای تقویت جایگاه زنان در جامعه است

رشت - استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت جایگاه زنان در جامعه گفت: اشتغال، یکی از راهبردهای تقویت جایگاه زنان در جامعه است که در دولت تدبیر و امید بسیار مورد اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمد علی نجفی عصر چهارشنبه در ديدار بامشاور وزير کشور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: توانمنديهای بی نظير زنان پس از پيروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف  به خصوص مسائل علمی، به خوبی نشان داده شد.

وی با اشاره به اينكه  دولت تدبير واميد نگاه ویژه ای به جايگاه زنان دارد گفت : توجه به اشتغال زنان يکی  از راهبردهای تقویت جایگاه زنان در جامعه است.

استاندار گيلان به هنرمندی وسخت كوشی زنان گيلانی اشاره كرد و افزود :پرداخت تسهيلات برای تقويت مشاغل خانگی بوي‌ژه در بخشهای صنايع دستی و فرشبافی حائز اهميت است.

نجفی ادامه داد: در اين بخشها با پرداخت كمترين ميزان تسهيلات می توانيم به افزايش درآمد خانوارها كمك كنيم كه  در همین راستا اقدامات مهمی در يكسال گذشته صورت گرفته است.

وي همچنين رفع برخی تنگناها وا نديشه های نادرست در مورد زنان كه سنخيتی با اسلام و ارزشهای انقلاب ندارد را نيازمند فرهنگ سازی عنوان كرد.

مشاور وزير کشور در امور زنان و خانواده نيز در اين نشست گفت : در دهه مبارك فجر نمايشگاه منطقه‌ای نقش زنان در توسعه پايدار در پنج استان كشور برپا می شود .

فهيمه فرهمندپور با بيان اينكه اين نمايشگاه ها تاكنون در خراسان رضوی و کرمانشاه افتتاح شده است افزود : در اين نمايشگاه ها  كه پنج شنبه در گيلان و روزهای آينده در شيراز و البرز برگزار می شود، در مجموع  ‌هزار غرفه راه‌اندازی شده است.

وی، زمينه سازی برای توسعه اشتعال و کارآفرينی، ايجاد روح همکاری ملی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زنان را از جمله اهداف برگزاری اين نمايشگاه برشمرد وگفت :با همكاری صندوق مهر رضا به ۸۵۰توليدكننده حاضر در اين نمايشگاه ها ۱۰۰ميليون ريال تسهيلات اشتغال زايی پرداخت می شود.

در این جلسه مديرکل امور بانوان و خانواده استانداری گيلان اعلام کرد: نمايشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پايدار  پنج شنبه در رشت افتتاح می شود.

ساحره ميرسيدی زمان برگزاری اين نمايشگاه را عصرها تا بيستم بهمن و در محل دائمی نمايشگاه های بين المللی گيلان عنوان كرد و افزود : گيلان دربرگزاری اين نمايشگاه ميزبان استان های مازندران، زنجان، اردبيل و آذربايجان شرقی است.

وي ادامه داد: در اين نمايشگاه بانوان توانمند اين استان ها دستاوردها و توانمندي های خود را در۵۴ غرفه در  زمينه هاي صنايع دستی، هنر، مشاغل خانگی و کارآفرينی، تجارت و بازرگانی ارائه می کنند.

کد خبر 2487922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha