۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

مطیعی خبر داد:

فعالیت هزار و ۴۰۰ ایستگاه مطالعه در استان مرکزی

فعالیت هزار و ۴۰۰ ایستگاه مطالعه در استان مرکزی

اراک- مدیرکل نهاد کتابخانه های استان مرکزی از فعالیت هزار و ۴۰۰ ایستگاه مطالعه در استان مرکزی و کسب رتبه اول کشور در برپایی ایستگاه های مطالعه توسط این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مطیعی صبح پنجشنبه در سیزدهمین نشست کمیته دایمی نهضت مطالعه مفید در استان مرکزی، با بیان اینکه تعداد کتابخانه های عمومی استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پنج باب بود، گفت: اکنون ۸۰ باب کتابخانه عمومی با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در سطح استان مشغول به فعالیت بوده و خدمات خوبی را به علاقمندان ارائه می دهند.

وی با اشاره به افتتاح ۳۲ باب کتابخانه عمومی طی هشت سال اخیر در استان مرکزی، افزود: این اداره کل با مشکل نیروی انسانی در کتابخانه ها مواجه نبوده و با افتتاح هر کتابخانه نیروی انسانی مورد نیاز  تامین می شود.

برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان های استان مرکزی

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه سند توسعه فرهنگی استان در راستای ترسیم راه فرهنگی تدوین شده است، اضافه کرد: تاکنون هفته فرهنگی در شهرستان های تفرش، زرندیه، محلات و خنداب برگزار شده است.

مطیعی ارتقای فرهنگ عمومی، آشنایی مردم با کتابخانه‌های عمومی، افزایش سرانه عضو در کتابخانه‌ها آشنایی مردم با مفاخر، افزایش مطالعه مفید، افزایش سرانه نقد و نقدپذیری را از مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب، عضوگیری نیم بها در طول هفته فرهنگی، توزیع بسته های فرهنگی برای عموم مردم، تقدیر از خیرین اهداکننده کتاب، معرفی کتاب‌خوانان برتر، مسابقه داستان کوتاه و اجرای مسابقات فرهنگی از برنامه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در هفته فرهنگی شهرستان های استان است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با تاکید بر ارتقاء فرهنگ مطالعه مفید، تصریح کرد: تاکنون پنج کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شده است و امیدواریم برنامه ریزی های دقیقی برای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید داشته باشیم.

تقاضای کتابخانه ها پرداخت ۵ درصد درآمد شهرداری ها است

مطیعی با بیان اینکه تعامل دستگاه های فرهنگی زمینه ارتقاء فرهنگ مطالعه است، اضافه کرد: بر اساس قانون شهرداری ها موظف هستند پنج درصد از درآمد خود را به کتابخانه های عمومی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها بدهی خود را پرداخت نکرده و این نهاد با مشکلات مالی فراوانی روبرو شده است، افزود: تقاضای این اداره کل پرداخت بدهی شهرداری ها تا پایان سال جاری است؛ چرا که اگر این موضوع به سال آینده موکول شود بر میزان مشکلات این نهاد افزوده می شود.

بیش از ۱۲۸ هزار جلد کتاب در کتابخانه ادارات تبلیغات اسلامی استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه کتابخانه های حوزه دینی در همه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها فعالاست، گفت: ۱۲۸ هزار و ۹۴۹ جلد کتاب با موضوعات مختلف دینی در اختیار اقشار مختلف مردم قرار دارد.

حجت الاسلام صفر قربانپور با اشاره به اینکه ۹۶ کتابخانه شبستان روستایی زیرمجموعه این اداره کل فعال است، افزود: بیش از ۶۵ هزار جلد انواع کتاب های دینی در قالب این کتابخانه ها در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

وی تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب در دبیرستان های صدرا در شهرستان های اراک، ساوه، محلات، خمین و شازند برای استفاده دانش آموزان فعال است.

کد خبر 2507209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha