۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴

مهر گزارش می دهد؛

واژگونی اتوبوس با ۱۳ کشته و زخمی در آرادان/ورود سامانه جدید بارشی

واژگونی اتوبوس با ۱۳ کشته و زخمی در آرادان/ورود سامانه جدید بارشی

شاهرود - واژگونی یک دستگاه اتوبوس در استان سمنان ۱۳ نفر کشته و زخمی را به جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست پليس راه استان سمنان صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: واژگوني يك دستگاه اتوبوس بامداد امروز در محور سرخه - آرادان دو كشته و ۱۱ مجروح برجاي گذاشت.

سرهنگ حسن خسروجردي اظهار داشت: ساعت ۲:۵۲ بامداد امروز شنبه هشتم فروردين يك فقره سانحه رانندگي در محور اصلي مشهد - تهران به مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ اعلام شد.

وی ادامه داد: در اين سانحه كه روبروي شهرك صنعتي آرادان رخ داد، يك دستگاه اتوبوس مسافربري محور نيشابور _ تهران واژگون شد.

واژگونی اتوبوس در خراسان شمالی

انتقاد شدید از بي توجهي برخي رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي

سرپرست پليس راه استان سمنان با اعلام جان باختن دو نفر از سرنشينان اتوبوس اظهار کرد: ۱۱ مجروح اين سانحه نيز براي مداوا به بيمارستان گرمسار منتقل شدند.

خسروجردي، ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از خستگي و خواب آلودگي را علت واژگوني اتوبوس اعلام و از بي توجهي برخي رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومي مسافر به هشدارها و توصيه هاي پليس به شدت انتقاد كرد.

وی با اشاره به برنامه هاي ويژه پليس در طرح نوروزي براي كاهش تصادفات، از عموم مردم و مسافران خواست در صورت مشاهده رفتارهاي خطرناك رانندگان، بي درنگ مراتب را به پليس اعلام كنند.

ترافیک در محور شاهرود - آزاد شهر نیمه سنگین است

فرمانده پلیس راه شاهرود - آزاد شهر هم در گفتگو با مهر اظهار داشت: در حال حاضر حجم ترافیک در محور شاهرود به آزاد شهر در استان گلستان نیمه سنگین است.

سرگرد سید مهدی جلالی  با بیان اینکه با توجه به بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی هرچند حجم ترافیک بالاست، تردد در محور شاهرود به آزادشهر روان است اضافه کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون سه مورد سانحه رانندگی با زخم سطحی سرنشینان خودروها در این محور رخ داد.

وی دلیل کاهش حوادث رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی در این محور را ارتقای فرهنگ رانندگی در جامعه، پای بندی مردم به رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، حضور تیم های امداد و نیز استقرار پلیس راه در جاده ها ذکر کرد.

جاده - بارندگی - ابری

محور توسکستان - شاهرود لغزنده است

رئیس پلیس راه شاهرود - آزادشهر همچنین از لغزنده بودن محور توسکستان - شاهرود خبر داد و گفت: این محور به علت بارش های جوی ۲۴ساعت گذشته با لغزندگی مواجه است.

جلالی تاکید کرد: رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند می بایست نسبت به رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی، هشدارهای ماموران راهور ناجا و راهداری مبادرت ورزند.

به گفته وی، محور شاهرود - گردنه توسکستان نیز باز و ترافیک عادی است و مشکل خاصی در این محور وجود ندارد.

فرمانده پلیس راه شاهرود - آزاد شهر  ادامه داد:محور شاهرود به آزاد شهر و محور شاهرود به توسکستان نقش زیادی در برقراری ارتباط استان سمنان بویژه شهرستان شاهرود با استان گلستان و استان های شمالی کشور دارد وآزاد شهر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شهر شاهرود واقع است.

وی افزود: همچنین ارتباط شهرستانهای دامغان، شاهرود و میامی که در شرق استان سمنان قرار دارند از طریق محور شاهرود به سبزوار در استان خراسان رضوی تامین می شود.

جاده لغزنده - پلیس راه - آب و هوا

ورود یک سامانه بارشی جدید و سیلابی شدن نقاط مستعد در استان سمنان

مدیر کل هواشناسی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با ورود یک سامانه بارشی به کشور بتدریج از اواخر وقت روز یکشنبه تا روز سه شنبه آسمان استان ابری، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف وباران پیش بینی می شود.

غلامرضا حسنی غربا تصریح کرد: طی این مدت دمای هوا چهار الی شش درجه افزایش خواهد یافت و سپس باعبور سامانه بارشی از اواخر وقت سه شنبه مجددا دمای هوا به میزان چهار الی شش درجه کاهش خواهد یافت.

وی، آبگرفتگي معابر عمومي و سیلابی شدن مسيل ها و نقاط مستعد و اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني و محورهاي مواصلاتي شهري و روستايي را دور از انتظار ندانست و تصریح کرد: با توجه به لغزندگی سطح جاده ها و همچنین اختلال در تردد جاده های کوهستانی و ارتفاعات البرز مرکزی توصیه می شود تمهیدات لازم  به کار گرفته شود.    

مدیر کل هواشناسی استان سمنان در پایان ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر شاهرود با دمای هوای ۱۳ درجه سانتگراد بالای صفر سردترین و گرمسار با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان است خاطر نشان کرد: دمای هوای سمنان بین ۷ تا ۱۹ درجه سانتیگراد، شاهرود دو تا ۱۴ درجه، دامغان چهار تا ۱۶ درجه، گرمسار هفت تا ۱۹ درجه، میامی چهار تا ۱۳ درجه و شهمیرزاد بین صفر تا ۱۱ درجه سانتیگراد است.

کد خبر 2523989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha