۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۱۷

خدابخش:

منطقه آزاد تجاری اردبیل به امضای رئیس جمهور می رسد

منطقه آزاد تجاری اردبیل به امضای رئیس جمهور می رسد

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: طی روزهای آینده تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری این استان به امضای رئیس جمهور خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش شامگاه شنبه در همایش مقابله با بحران‌ آب تصریح کرد: استان اردبیل در قبال تصویب این منطقه متعهد شده که یک میلیارد دلار صادرات انجام دهد.

وی با بیان اینکه طرح توجیهی توسعه مغان در منطقه آزاد تجاری صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: در این بخش از استان احداث صنایعی مانند ذوب آهن یا از این دست نه توجیه زیست محیطی و نه عقلانی دارد و توسعه با محوریت کشاورزی خواهد بود.

رئیس شورای اداری استان عمده محصولات صادراتی این منطقه را با توجه به وضعیت کشورهای همسایه از جمله روسیه فرصت مطلوبی برای صادرات محوصلات تولیدی استان به ویژه در بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.

استاندار اردبیل با تاکید به ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در استان گفت: صنایع تبدیلی می تواند ارزش افزوده محصولات کشاورزی را افزایش داده و در نتیجه به رشد اقتصادی استان کمک کند.

خدابخش با بیان اینکه نباید صرفا به تولید سیب زمینی قانع شد، اضافه کرد: باید زنجیره تولید تا انتها دنبال شود تا بتوان بهره کافی از زحمت تولید محصول کشاورزی برد.

رئیس شورای اداری استان به ضرورت برنامه ریزی برای افزایش درآمد کشاورزان تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه بحران آب در بخش کشاورزی ضروری است باید نسبت به افزایش درآمد کشاورز نیز برنامه ریزی مطلوب داشت.

وی با اذعان به زحمت قابل توجه در امر کشاورزی، اضافه کرد: اینکه کشاورز در نهایت گندم را کیلویی هزار تومان بفروشد مناسب نیست.

خدابخش در مقایسه ارزش افزوده بخش کشاورزی و بخش صنعت، با ذکر مثالی تصریح کرد: سال گذشته سود پتروشیمی شازند اراک بیشتر از کل درآمد تولید گندم این استان بوده است.

وی افزود: با توسعه صنایع تبدیلی و توجه به استانداردهای تولید و بسته بندی می توان ارزش افزوده تولیدات کشاورزی را ارتقا داد.

استاندار اردبیل در خصوص مشکلات اخیر صادرات سیب زمینی اضافه کرد: باکو به دنبال قرار داد طولانی مدت و چند ساله برای صادرات بوده و با پیگیری مسئولان مشکلات صادرات سیب زمینی رفع شده و در حال انجام است.

کد خبر 2536994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha