۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت پتروشیمی در تهران

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت پتروشیمی در تهران

یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به درخواست 3 هیات اروپایی برای حضور در بزرگترین نمایشگاه پتروشیمی ایران از حضور شرکت‌های پتروشیمی عربستان در این نمایشگاه استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مقاره امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری بزرگترین نمایشگاه صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی خاورمیانه در تهران گفت: همزمان با احتمال لغو تحریم‌های بین المللی شرکت‌های بزرگ اروپایی از درخواست های متعددی به منظور مشارکت در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ارائه کردند.

وی با اعلام اینکه در دوره گذشته سهم شرکت های خارجی از نمایشگاه ایران پلاست ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع بوده است، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۴ هزار متر از فضای نمایشگاه به شرکت های متعدد اروپایی و آسیایی واگذار شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پیش‌بینی می شود رکورد حضور شرکت های خارجی در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست شکسته شود، اظهار داشت: بر این اساس احتمال واگذاری حدود ۵ هزار متر مربع از فضای نمایشگاه به شرکت های خارجی در صورت کاهش حضور شرکت های ایرانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون شرکت ها و پابیون هایی از آلمان، اتریش، ایتالیا، ترکیه، چین، هند، تایوان، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و چندین شرکت دیگر اروپایی برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست اعلام آمادگی کرده اند، بیان کرد: هم اکنون مکاتبات انجام گرفته و به زودی قراردادهای نهایی با شرکت های بین المللی انجام می شود.

مقاره در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر برنامه مدیریت حضور شرکت های غیرمعتبر چینی در نمایشگاه ایران پلاست توضیح داد: بر اساس قوانین شرکت های سهامی نمایشگاه ها امکان اعمال محدودیت در بین شرکت های خارجی وجود ندارد و سیاست فعلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم حمایت از تولید به داخل و شرکت های ایرانی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از لغو تحریم‌ها و افزایش حضور شرکت های خارجی ذوق زده نشده ایم، تاکید کرد: اگر استقبال شرکت‌های داخلی پایین باشد، امکان واگذاری فضای بیشتری به شرکت های بزرگ بین المللی و حتی شرکت های چینی فراهم می شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در دوران تحریم چین و روسیه دو کشور دوست و همکار جمهوری اسلامی ایران بوده اند، اظهار کرد: از این رو، برنامه ای برای حذف شرکت های چینی در نمایشگاه ایران پلاست نداریم.

مقاره همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره سقوط جایگاه ایران پلاست در بین نمایشگاه های منطقه ای صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: در طول چند سال گذشته به دلیل شرایط تحریم و وجود محدودیت هایی تعداد شرکت های معتبر بین المللی برای حضور در نمایشگاه افت پیدا کرد، اما با توجه به احتمال لغو تحریم ها پیش بینی می شود نمایشگاه پیش روی ایران پلاست با استقبال گسترده شرکت های معتبر بین المللی و اروپایی روبرو شود.

وی همچنین از راه اندازی نمایشگاه های منطقه ای با عنوان ایران پلاستت در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکمنستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه های منطقه ای را با مشارکت تشکل های صنفی صنعت پتروشیمی برگزار کنیم.

مقاره همچنین با اشاره به انجام مذاکرات و مکاتباتی با نمایشگاه K آلمان تبیین کرد: تفاهم نامه اولیه بین نمایشگاه ایران پلاستت و K آلمان رد و بدل شده است و مذاکرات برای توافق نهایی در حال انجام بوده که در صورت توافق، بازاریابی اروپایی به نمایشگاه K آلمان واگذار خواهد شد.

وی درباره حضور شرکت های پتروشیمی عربستان سعودی در نمایشگاه ایران پلاست، گفت: هم اکنون ماهیت شرکت ملی صنعت پتروشیمی تغییر کرده و هر چند شرکت سابیک عربستان یک شرکت تجاری در سطح بازار جهانی پتروشیمی است اما نقش شرکت ملی صنعت پتروشیمی صرفا حاکمیتی است.

این مقام مسئول با اشاره به تدوین نقشه ۱۰ ساله توسعه صنعت پتروشیمی ایران، اظهار داشت: در قالب اجرای این برنامه ۱۰ ساله باید سالانه ۷ میلیارد دلار و در مجموع ۷۰ میلیارد دلار برای توسعه صنایع پتروشیمی، سرمایه جذب شود.

وی با اعلام اینکه در صورت جذب این حجم سرمایه گذاری ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران از حدود ۷۰ میلیون تن فعلی به بیش از ۱۸۰ میلیون تن افزایش می یابد، تاکید کرد: محدودیتی برای حضور شرکت های پتروشیمی عربستان در نمایشگاه ایران پلاستت وجود ندارد و از شرکت های پتروشیمی سعودی در این نمایشگاه بین المللی استقبال می کنیم.

مدیر دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در پایان با بیان اینکه به دلیل افزایش تولید محصولات پلیمری در ایران، عملا امکان بازاریابی جذاب برای شرکت های پتروشیمی عربستان به ویژه سابیک وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از اول شهریور ماه پیش ثبت نام برگزاری نمایشگاه آغاز شده است که تاکنون بیش از ۲۵۰ شرکت ایرانی مراحل پیش ثبت نام را انجام داده اند.

کد خبر 2896177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha