۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۵۹

دونالد ترامپ:

معلمان را مسلح کنید، تیراندازی ها رخ نمی دهد

معلمان را مسلح کنید، تیراندازی ها رخ نمی دهد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا در اظهارنظری عجیب نسبت به حادثه اورگون گفت اگر معلمان مسلح شوند چنین وقایعی رخ نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ میلیاردر آمریکایی و نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا در اظهارنظری عجیب درباره حادثه تیراندازی اورگون خواستار مسلح شدن معلمان در این کشور شد.

وی گفت در حادثه اورگون و دیگر حوادث مشابه در مدارس اگر معلمان مدرسه مسلح باشند دیگر چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد. این در حالی است که دولت باراک اوباما در طول دوران ریاست جمهوری حزب دموکرات در آمریکا بارها طرح مخالفت با حمل سلاح در آمریکا را به کنگره پیشنهاد کرده است ولی جمهوری خواهان هر بار با آن مخالفت کرده اند.

این نامزد جمهوری خواه انتخابات سال آینده پیش از این گفته بود که بیماری روانی موجب این حوادث می شود و هیچ ارتباطی با بودن سلاح در دست شهروندان آمریکایی ندارد. با این حال در تحقیقات اولیه از کریس هارپر تیرانداز حادثه ایالت اورگون معلوم شد که این فرد هیچ سابقه بیماری روانی ندارد.

گفتنی است در اثر تیراندازی این فرد در دانشکده ایالت اورگون ۱۰ نفر کشته و ۷ نفر نیز زخمی شدند. باراک اوباما در اولین واکنش به این حادثه از کاخ سفید گفت: در این کشور چنین حوادثی به یک عادت تبدیل شده است. وی همچنین خواستار بازبینی قوانین مربوط به حمل سلاح در آمریکا شد.

کد خبر 2932074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha