۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰

کتاب خانواده خورشید رونمایی شد

کتاب خانواده خورشید رونمایی شد

کتاب خانواده خورشید استخراج شده از کتاب الغدیر مرحوم علامه امینی که به همت معاونت پژوهشی کانون خورشید منتشر شده رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب خانواده خورشید عصر روز چهارشنبه در ترنجستان بهشت برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام محمد حسین مشکوری مدیرعامل کانون خورشید (اولین مرکز ترویج رسانه ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه) که توسط این کانون کتاب خانواده خورشید نوشته شده است، گفت: این کانون در مدت سه سال توانسته است به برکت صاحب غدیر و به مدد خیرینی که با ما همراه بودند کارهایی انجام دهند به اذعان برخی از غدیریان کشور کانون تنه به تنه بنیاد غدیر زده و حتی جلوتر از آن کار کرده است. این یک حقیقت انکار ناپذیر است.

وی افزود: کارها پژوهشی تحقیقی طی سه سال روی کتاب الغدیر و الکتاب و السنته و ادب تالیف مرحوم علامه امینی نجفی از بزرگان شیعه انجام شد.

به گفته مرحوم علامه امینی بیش از 40 سال 10 هزار کتاب را خوانده اند و در نهایت کتاب الغدیر را نوشته اند که اکنون این کتاب نظر بسیاری از افراد را از جمله مقام معظم رهبری جلب کرده است طوری که ایشان فرموده اند الغدیر که در آن صدها کتاب وجود دارد را باید عده ای مورد بررسی قرار داده و موضوعات مختلف آن را دانه دانه بیرون بکشند. از این صحبت مقام معظم رهبری 16 سال می گذرد و هیچ کسی درباره آن کاری انجام نداده است.

حجت الاسلام مشکوری در ادامه به کتاب خانواده خورشید اشاره کرد و گفت: ما دلمان می خواست پیام کتاب الغدیر به گوش مردم برسد پس باید فیش های رسانه ای می نوشتیم. بنابراین نزدیک به 5 بار خوانده شد و نمودار درختواره ای از آن استخراج کردیم. کتاب الغدیر را به جزوه های کم حجم، روان و ساده برای توده مردم درآوردیم که امروز اولین کتاب آن را با نام خانواده خورشید رونمایی می کنیم.

مدیرعامل کانون خورشید ادامه داد: کتاب خانواده خورشید یکی از 40 عنوان کتابی است که درباره موضوعات مختلفی از جمله نحوه رفتار با خانواده و تمام موضوعات مرتبط با آن که در کتاب الغدیر آمده است در این کتاب جمع آوری و انتشار یافته است و ما این کتاب را به خانواده شیعه امیرالمومنین تقدیم می کنیم. کتابهای دیگری که به صورت ساده برای همه مردم جامعه نوشته شده و از کتاب الغدیر استخراج شده درباره موضوعاتی مانند احسان و انفاق در قالب کتابی با نام «عطای خورشید» منتشر می شود. کتابی درباره توشه حجاج نیز نوشته می شود که نامش «طواف خورشید» است. کتابی نیز برای رده سنی نوجوانان درباره نماز نوشته می شود کتابی هم برای حجاج به زبان عربی با نام الطواف الشمس نوشته خواهد شد.

وی گفت: در عربستان اگر در دستان کسی کتاب الغدیر را ببینند حکمش اعدام است. دوستی تعریف می کرد که در ریاض ساختمانی را برای نوشتن «ردیه» ویژه الغدیر ساخته اند. 3 سال از زمان افتتاح آن می گذرد ولی تا به حال یک ورق هم «ردیه» برای الغدیر نوشته نشده است بنابراین می توان گفت که تا الان کتاب الغدیر علامه امینی تا به حال ردیه نداشته است.

حجت الاسلام مشکوری تصریح کرد: رویکرد ما برای نوشتن این گونه کتابها از جمله خانواده خورشید این است که ساده بوده و کم حجم باشد. اگر بخواهیم کتاب تفسیری و تفصیلی الغدیر را به کتابی خواندنی تبدیل کنیم بسیار دشوار است این کار به همت معاونت پژوهشی کانون خورشید و کارهای گرافیکی دیگر انجام شده است حتی فهرست آن از قالب فهرست های متداول خارج شده و آن را خواندنی کرده است. ما در این کتاب باکس های پیامکی و سوتیتر نیز ویژه هر فصل نوشته ایم و تا توانستیم ضرب فنی کتاب را گرفته ایم.

مدیرعامل کانون خورشید گفت: ما معطل تشویق نبوده ایم بلکه دنبال انجام وظیفه هستیم تا این گونه آثار به کتابهایی تبدیل شود که به دست مخاطب آن برسد حتی اگر تشویق نشویم باز هم کارمان را ادامه می دهیم.

در پایان این کتاب توسط حضار و نویسندگان آن رونمایی شد.

کد خبر 2935710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha