۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۱۸

از سوی مديريت تحقيقات فنی مترو منتشرشد؛

محورهای ۲۳گانه همكاری مترو با دانشگاه‌ها در زمینه پايان نامه

محورهای ۲۳گانه همكاری مترو با دانشگاه‌ها در زمینه پايان نامه

شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) در زمينه موضوعات اولويت دار تخصصي سيستم حمل و نقل ريلي (مترو) با دانشجويان در انجام پايان نامه های دوره های تحصيلات تكميلی همكاری مي كند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نظر به اهميت تحقيقات و پژوهش هاي علمي و كاربردي و در راستاي توسعه همكاري ميان صنعت و دانشگاه، شركت متروي تهران در نظر دارد در زمينه موضوعات تخصصي سيستم حمل و نقل ريلي (مترو) با دانشجويان در انجام پايان نامه هاي دوره هاي تحصيلات تكميلي كارشناسي ارشد و دكتراي تخصصي مرتبط با موضوعات اولويت دار همكاري كند.

سر فصل‌هاي پژوهش اوليه براي طرح هاي تحقيقاتي در صنعت مترو شامل "توسعه پايدار و استراتژيك"، "زيرساخت‌هاي سيويل و سازه" و "تجهيزات مكانيكي و برقي" با محورهاي ۲۳ گانه و به شرح زير است.

محورهاي نه گانه در موضوع تخصصي "توسعه پايدار و استراتژيك مترو" شامل حمل و نقل تركيبي مترو با ساير شيوه هاي حمل و نقل، بهينه سازي بهره برداري و زمان بندي و كاهش زمان انتظار، سرمايه گذاري و مباحث اقتصادي (مجتمع هاي ايستگاهي، اماكن تجاري، تبليغات و ...)، فناوري هاي نوين بهره برداري و كنترل ITS، ATP، ATO، ايمني مسافران (تلفن درون تونل، جهت يابي درون تونل و ...)، پيشگيري از سوانح و روش هاي مقابله با آن ها (مديريت ريسك) و شناسايي نقاط پرحادثه، بومي سازي در انتقال دانش فني تجهيزات و انتقال توانمندي هاي داخلي در حوزه سيويل و تجهيزات به ساير كشورها، كاربرد فناوري هاي اطلاعات در افزايش رضايتمندي مسافران، تبادل اطلاعات بين راننده و مسافران و ... ، برنامه ريزي و توسعه خطوط و ايستگاه ها و مكان يابي و طراحي شبكه  مي باشد.

موضوع تخصصي "زيرساخت هاي مترو؛ سيويل و سازه" نيز شامل محورهاي هشتگانه شيوه هاي نوين در طرح ايستگاه ها و خطوط، شيوه هاي نوين احداث ايستگاه ها و خطوط در حفاري مكانيزه، ارزيابي روش هاي طراحي و ساخت موجود و بهينه سازي آن ها، بهينه سازي پارامترهاي هندسي ساخت و طراحي مسير، استفاده از موارد و مصالح جديد در ساخت تونل و ايستگاه هاي مترو، استانداردسازي ساخت ايستگاه ها و تونل، تست ايستگاه هاي مترو و تدوين ضوابط و راهكارهاي مقابله با ورود سيلاب به ايستگاه ها و خطوط مترو است.

در زمينه "تجهيزات مكانيكي و برقي در مترو" نيز محورهايي چون نحوه تأمين قطعات و پشتيباني لجستيك، مباحث نت (نگهداري و تعميرات) نوين در حوزه هاي بهره برداري، مهندسي معكوس براي تأمين و ساخت تجهيزات، يكپارچه سازي استانداردها، امكان سنجي ساخت داخل تجهيزات برقي (پست برق، RS، LPS، ...) و تجهيزات مكانيكي، امكان سنجي ساخت داخل تجهيزات علائم، كنترل و مخابرات در زمره همكاري هاي مترو با دانشگاه ها قرار دارد.
علاقه مندان براي ارائه پايان نامه‌هاي كارشناسي ارشد و دكترا در هر يك از زمينه‌هاي موضوعي مي توانند به مديريت تحقيقات فني ايـن شـركت به نشاني تهران، بزرگراه رسالت، نبش بزرگراه شهيد باقري، ساختمان مركزي (برج)، طبقه ششم مراجعه و يا با شماره تلفن ۷۷۱۸۱۱۳۳ تماس برقرار كنند

کد خبر 2950530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha