۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۱۹هزار تن محصولات تولیدی خراسان شمالی فرآوری شد

۱۹هزار تن محصولات تولیدی خراسان شمالی فرآوری شد

بجنورد - مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۷۵ کارخانه صنایع تبدیلی در خراسان شمالی از ابتدای امسال ۱۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی این استان را فراوری کردند.

محمد علی سودمند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سالانه یک میلیون و۲۰۰ و حداکثر یک میلیون ۳۰۰هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی، در استان تولید می شود که تنها امکان فراوری ۶۰۰ هزار تن محصول وجود دارد.

وی اظهار داشت: برای بالا بردن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی، پارسال ۱۶ فقره جواز تاسیس با ظرفیت ۵۴ هزارتن و ۹ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت ۱۸ هزارتن با تسهیلات بانکی به میزان ۲۳ میلیارد تومان  صادرشد.

سودمند گفت: اکنون ۲۰ طرح با ظرفیت ۱۰۰ هزارتن با سرمایه گذاری ۶۲ میلیارد تومان در حال ساخت است، که تا پایان امسال ۵ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت ۱۰ هزارتن نیز به بهره برداری می رسد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: طی یک سال زراعی گذشته پنج هزارو۳۵۹ تن محصولات فرآوری شده  به ارزش ۹ هزارو ۹۱۵ هزار دلارصادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه احداث سردخانه نیز فعالیت های خوبی انجام گرفته است، تصریح کرد: پنج سردخانه با ظرفیت اسمی ۲۱ هزار تن هم اکنون در این استان فعالیت دارند که برای ظرفیت ۱۲هزارتن محصول در حال حاضر این ظرفیت تکمیل شده است.

سودمند افزود: ظرفیت تکمیل شده فعلی توان نگهداری هشت هزار تن از محصولات استان و چهار هزار و ۵۰۰ تن محصولات خارج استان را دارد.

کد خبر 2955070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha