۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶

چاپ ترجمه نمایشنامه‌ای از ایبسن؛

«امپراطور و جلیلی» به بازار نشر ایران می‌رسد

«امپراطور و جلیلی» به بازار نشر ایران می‌رسد

نمایشنامه «امپراطور و جلیلی» نوشته هنریک ایبسن با ترجمه حسن رستگار توسط انتشارات نگاه منتشر شده و به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

فرید مرادی محقق و سرویراستار انتشارات نگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آثار جدید این ناشر گفت: ترجمه نمایشنامه «امپراطور و جلیلی» نوشته هنریک ایبسن نمایشنامه نویس ناتورالیست نوروژی، از جمله آثار جدیدی است که آن را منتشر و راهی بازار نشر کرده ایم.

وی افزود: ایبسن نویسنده نمایشنامه‌های مطرحی چون «دشمن مردم»، «خانه عروسک»، «اشباح»، «استاد معمار» و... است. او در دوران زندگی اش فراز و نشیب و مسافرت‌های گوناگونی برای اقامت و زندگی در کشورهای مختلف داشته است. او بعد از مسافرت به آلمان، نمایشنامه «امپراطور و گالیله» را نوشت و چند سال بعد از آن هم نمایشنامه «امپراطور و جلیلی» را به چاپ رساند. ترجمه این نمایشنامه توسط حسن رستگار انجام شده است و به زودی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

سرویراستار انتشارات نگاه گفت: به تازگی کتاب «شاهنامه از دو منظر» اثر حسن فشارکی را نیز از گروه آثار مربوط به ادبیات فارسی منتشر کرده ایم. همچنین کتاب «نظامی گنجوی» اثر محمدامین رسول زاده را با ترجمه غلامرضا طباطبایی مجد به چاپ رسانده ایم که همان طور که از نامش مشخص است، درباره زندگی و اشعار نظامی گنجوی شاعر شناخته شده ایرانی است.

مرادی همچنین گفت: گزیده آثار ادگار آلن پو نویسنده آمریکایی نیز دیگر کتابی است که چندی پیش با ترجمه زیبا گنجی و پریسا سلیمان زاده توسط انتشارات نگاه منتشر شده است.

کد خبر 2995243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha