۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷

در کارگاه ملی پوستر وحدت مطرح شد:

پوستری مطلوب است که قابلیت انتقال مفاهیم را داشته باشد

پوستری مطلوب است که قابلیت انتقال مفاهیم را داشته باشد

قم - طراح و گرافیست برجسته کشور، گفت: جامعه امروز به دنبال پوسترهایی است که بتواند با آنان سخن بگوید و به عبارتی پوسترها باید دارای مفاهیمی قابل درک برای مخاطبان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دوست محمدی ظهر چهارشنبه در دومین روز از برگزاری کارگاه ملی پوستر وحدت که با حضور ۹۰ طراح مطرح کشوری در قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: جامعه امروز به دنبال پوسترهایی است که بتواند با آنان سخن بگوید و به عبارتی پوستر‌ها باید دارای مفاهیمی قابل درک برای مخاطبان باشد.

وی بیان داشت: در تولید پوستر هدف گیری‌ها و داشتن هدف بسیار مهم است که این امر در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک می‌کند.

این طراح و گرافیست، با مثبت ارزیابی کردن اهداف برگزاری کارگاه پوستر وحدت، بیان داشت: این کارگاه در واقع تلاش می‌کند تا طراحان را در مسیری صحیح قرار دهد و در یک فرآیند گروهی شاهد تولیدات خوبی باشیم.

دوست محمدی عنوان کرد: استفاده از کلید واژه‌ها در تولید پوستر وحدت بسیار مهم است و به همین دلیل می‌بایست واژه وحدت را تعمیم و گسترده و بر روی آن کار کرد.

این طراح و گرافیست کشور گفت: نگاه جزئی داشتن در طراحی پوستر بسیار مهم است و باید توجه داشت که این جزئی نگری ما را در رسیدن به هدف یاری می‌کند.

کارگاه ملی پوستر وحدت با عنوان «حبل الله» و موضوع وحدت توسط نهضت مردمی پوستر انقلاب و کانون هنر شیعی و با همکاری مسجد مقدس جمکران، سازمان زیباسازی شهر تهران، یادمان فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه و اتحادیه بین المللی امت واحده از روز ۲۴ تا ۲۷ آذرماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

با توجه به ضرورت وحدت دنیای اسلام در موقعیت کنونی و خلاء موجود در محصولات هنری و رسانه‌ای، موضوعاتی همچون دشمنان، الگوهای وحدت، مشترکات و تفرقه در این کارگاه مورد توجه قرار گرفته است.

کارگاه‌های تخصصی نیز ویژه طراحان از سوی اساتید گرافیک و صاحبنظران حوزه وحدت درکارگاه ملی پوستر وحدت طی سه روز برگزار می‌شود.

کد خبر 3001719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha