۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱:۱۱

دبیر هنری کارگاه پوستر وحدت:

پوسترهای اجتماعی باید در انتقال مفاهیم زبان گویایی داشته باشند

پوسترهای اجتماعی باید در انتقال مفاهیم زبان گویایی داشته باشند

قم - دبیر هنری کارگاه پوستر وحدت گفت: افرادی که پوستر اجتماعی طراحی می‌کنند باید توجه کنند که تولیدات آنها قرار است در محیط‌های شهری اکران شود و باید زبان گویایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نجابتی شامگاه پنج‌شنبه در دومین روز از کارگاه کشوری پوستر وحدت که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که طراحان و گرافیست‌ها باید در تولید پوستر به آن توجه داشته باشند، این است که مفاهیم در طراحی‌ها باید به آسانی به مخاطب منتقل شود.

وی با بیان اینکه در برهه‌های مختلف و در زمینه موضوعات گوناگون استفاده درست از روش‌ها و فنون طراحی متناسب با آن زمان و موضوع بسیار مهم است، افزود: در طراحی پوستر زمانی استفاده از عکس‌های واقعی ضرورت پیدا می‌کند و زمانی نیز استفاده از دیگر تکنیک‌های طراحی پوستر همانند تایپوگرافی و تصویرسازی اهمیت می‌یابد.

استاد برجسته گرافیک ابراز داشت: در زمان دفاع مقدس طراحانی که تولید پوستر می‌کردند، پوسترهایی متناسب با فضای جبهه، جنگ و مقاومت ارائه می‌دادند که با استقبال جامعه روبه‌رو می‌شد و در واقع زبان پوستر در آن زمان برای درک مفاهیم، متناسب با آن شرایط بود.

نجابتی تصریح کرد: طراحان در راستای تولید پوستر وحدت نیز امروز باید نیاز امت اسلام را بسنجند و ابعاد مختلف و ضرورت این مسئله را به خوبی درک کنند تا در مرحله اجرا بتوانند آثاری تأثیرگذار برای ارائه به مخاطب تولید کنند.

وی ابراز داشت: در شرایط فعلی تولید پوسترهایی که بیننده عام و حتی متخصصان ‌باید بر روی آن تأمل کنند تا مفهوم آن رمزگشایی شود ضرورت ندارد و به عبارت دیگر پوستر وحدت باید زبان گویایی در بیان مفهوم آن داشته باشد.

دبیر هنری کارگاه کشوری پوستر وحدت، عنوان کرد: طراحانی که پوستر اجتماعی کار می‌کنند باید به این موضوع هم توجه داشته باشند که تولیدات آن‌ها قرار است در محیط‌های شهری و برای مخاطب عام به نمایش گذاشته شود از این رو باید در بیان و درک مفهوم آسان باشد.

کد خبر 3002709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha