۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۸:۳۳

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

فراورش روزانه ۳۸۷ میلیون مترمكعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

فراورش روزانه ۳۸۷ میلیون مترمكعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

بوشهر - مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی از فراورش روزانه بیش از ۳۸۷ میلیون متر مكعب گاز و تزریق ۳۲۰ میلیون متر مكعب به خطوط سراسری گاز همزمان با روزهای آغازین فصل سرد سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجتمع گاز پارس جنوبی، مسعود حسنی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با تامین ۵۷ درصد از تولید گاز كشور، با آمادگی كامل به استقبال فصل سرما رفته است و با تلاش شبانه روزی كاركنان خدوم، هیچ مشكلی برای تامین گاز مورد نیاز مردم نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی همگی با تمام توان در حال فراورش گاز هستند و در این میان سهم پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم، پنجم و نهم كه گاز شیرین تولید می‌كنند، به ترتیب ۲۷، ۵۷، ۴۸ ، ۵۵ و ۷۵ میلیون استاندارد مترمكعب در روز است.

حسنی با اشاره به تولید پالایشگاه‌های در حال راه‌اندازی خاطرنشان كرد: سهم پالایشگاه‌های در حال راه‌اندازی نیز در تولید بسیار قابل توجه است، به‌گونه‌ای كه در حال حاضر سهم پالایشگاه‌های ششم و هفتم از تولید كل مجتمع به ترتیب ۴۳ و ۱۱ میلیون استاندارد مترمكعب گاز است.

وی در ادامه با اشاره به حجم تولید محصولات جانبی در مجتمع گفت: روزانه ۵۲۰ هزار بشكه میعانات گازی، ۸۵۰۰ تن گاز مایع و۱۲۰۰ تن گوگرد دانه‌بندی شده در سطح پالایشگاه‌های مجتمع تولید می‌شود.

کد خبر 3002149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha