۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲

مدیرکل مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی:

فرآیند صادرات کالا تسریع و تسهیل می‌شود

فرآیند صادرات کالا تسریع و تسهیل می‌شود

بوشهر - مدیرکل مبارزه با قاچاق فراوردهای نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فرآیند صادرات کالا تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم خورشیدی صبح چهارشنبه در نشست متولیان صادرات کالا که در منطقه ویژه پارس برگزار شد، اظهار داشت: ایران دارای منابع زیرزمین غنی و فراوانی است که باید استفاده صحیح از منابع در راستای توسعه اقتصادی کشور نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین میزان سرانه مصرف انرژی در سطح جهان است، خاطرنشان کرد: این میزان مصرف انرژی زیبنده کشور ما نیست و باید فرهنگ‌سازی بهتری صورت گیرد.

مدیرکل مبارزه با قاچاق فراوردهای نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: تسهیل و تسریع در فرآیند صادرات کالا را در این ستاد به صورت جدی در دستور کار داریم که در این نشست هم به دنبال این هدف هستیم.

وی ادامه داد: نمایندگان استاندارد می‌توانند برای تسریع در صادرات کالا نمونه‌گیری از محصولات را در مخازن انجام دهند و نیازی به نمونه‌برداری در کشتی نیست و گمرک پس از اظهار شرکت‌ها و واحدهای تولیدی اقدام به نمونه برداری خواهد کرد.

خورشیدی با بیان اینکه لازمه جلوگیری از خام فروشی، توسعه صنایع پایین دستی است افزود: باید شرایط مناسبی در این منطقه فراهم شود که سرمایه گذاران داخلی و خارجی بتوانند با ورود به این منطقه از مزایا و فرصت‌های بی‌شمار آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه پارس در زمینه صادرات کالا، گفت: مجتمع بندری پارس به منظور پذیرش کالاهای تولیدی خارج از منطقه به منظور صادرات دارای ظرفیت بالایی است که می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی کشور را فراهم سازد.

کد خبر 3035136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha