۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۶

طبق گزارش حقوق بشر سازمان ملل؛

افزایش کشتار کودکان درحملات تروریستی افغانستان

افزایش کشتار کودکان درحملات تروریستی افغانستان

میزان کشتار کودکان در افغانستان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، در گزارش اخیر حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان (اوناما) آمده است در اثر حملات تروریستی شبه نظامیان و گروههای تروریستی علیه دولت افغانستان کشتار کودکان در این کشور افزایش یافته است.

طبق گزارش حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان در سال جاری میلادی از ماه ژانویه تامارس ۱۶۱ کودک کشته و ۴۴ نفر زخمی شده اند. طبق محاسبات صورت گرفته در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ میزان کشتار کودکان ۲۹ درصد افزایش یافته است.

«دانیال بل» مسئول حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان گفت: اگر گروههای مخالف و معاند در مدرسه ها، پارکها و نزدیکی مراکز درمانی با هم به نبرد بپردازند و از مواد منفجره خطرناک استفاده کنند کشتار کودکان بیگناه در افغانستان افزایش می یابد.

وی در ادامه افزود: تعداد شهروندان افغان که در طول سه ماه اول سال ۲۰۱۶ میلادی کشته شده اند ۶۰۰ نفر و تعداد زخمیهای حوادث تروریستی ۱۳۴۱ می باشد. در مقایسه با سه ماهه سال گذشته میلادی تعداد کشته شدگان ۱۳ درصد و تعداد زخمی شدگان ۱۱ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این در همین دوره زمانی ۵۵ زن کشته و ۱۴۳ نفز نیز زخمی شده اند.

وی دادامه تصریح کرد: بعد از خروج نیروهای ناتو از افغانستان پس از دسامبر سال ۲۰۱۴ در حوادث تروریستی ۳۵۴۵ کشته و ۷۴۵۷ نفر نیز زخمی شده اند.

طبق آمار حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان  ۶۰ درصد از عملیات صورت گرفته از سوی گروه طالبان و گروه تروریستی داعش در افغانستان صورت گرفته است. ۱۹ درصد از حملات صورت گرفته علیه شهروندان افغان از سوی نیروهای ناتو صورت گرفته و این میزان در مقایسه با سال گذشته میلادی ۷۰ درصد افزایش داشته است. مسئولیت دیگر حملات صورت گرفته در افغانستان را نمی توان به گروه خاصی نسبت داد.

 

کد خبر 3600337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha