۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۱

«نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران» منتشر شد

«نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران» منتشر شد

کتاب «نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران» نوشته یاسمن خلیلی فرد توسط انتشارات بدون منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نقش جنگ بر سینمای غیرجنگی ایران» نوشته یاسمن خلیلی فرد به تازگی توسط انتشارات بدون منتشر و راهی بازار نشر شده است.

یاسمن خلیلی فرد فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما در مقطع کارشناسی ارشد است و کتاب پیش رو، خلاصه ای از پایان نامه دانشگاهی اوست. این کتاب دارای ۴ فصل و یک بخش نتیجه گیری است.

فیلم های مورد بررسی در این کتاب، عموما با بررسی چگونگی ساز و کار تاثیرگذاری جنگ بر جامعه و اعضای آن تحلیل شده اند و به دلیل اشتراکات بین علوم جامعه شناسی و روان شناسی، در متن مورد بررسی قرار گرفته اند.

نتیجه ای که نویسنده از نگارش بخش های مختلف کتاب می گیرد این است که: تاثیر جنگ بر جامعه نه فقط در سینمای جنگی بلکه در فیلم های موسوم به دفاع مقدس و حتی بسیاری از فیلم های ژانرهای دیگر، مثلا ژانر اجتماعی به نمایش گذاشته می شود و به سبب همه جانبه بودن این معضلات به لحاظ اجتماعی، روانی و پزشکی می توان آن ها را به مثابه پس لرزه ای از یک زمین لرزه خطرناک برای جامعه قلمداد کرد که نسل های پس از جنگ نیز هم چنان با آن درگیر هستند و این بحران ها بعضا در سال های پس از جنگ به شکلی همه جانبه تر و گسترده تر ادامه یافته است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

کشمکش حاج کاظم دو جنبه بیرونی و درونی دارد. او در ظاهر با جامعه در کشمکش است. «خشم» یک وضعیت روانی است که در طیف اعمال اجتماعی انسان ها قرار می گیرد و واکنشی زیست شناختی محسوب می شود. این واکنش، نشان از پاسخ مغز به بیمناکی اش از دردی است که کشیده و می کشد. «خشم» واکنشی است که حاج کاظم از خود بروز می دهد و نشئت گرفته از دردی ست که او کشیده است. درد او، تنها مورد بی مهری واقع شدن و رنج کشیدن رفیق قدیمی اش نیست بلکه بیماری عباس، تنها دستاویزیست که مرد به آن چنگ می اندازد تا بسیاری از دردهای مشترکش با او و دیگر قهرمانان سابق جنگ را فریاد بزند و عقده های سرکوب شده وجودی اش را بیرون بریزد. شدت این خشم به اندازه ای است که تبدیل به هیجانی مخرب می شود...

این کتاب با ۱۷۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3680070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha