۵ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۲

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار هرمزگان:

فرسودگی شبکه‌ها از بزرگترین مشکلات آبرسانی روستایی در هرمزگان است

فرسودگی شبکه‌ها از بزرگترین مشکلات آبرسانی روستایی در هرمزگان است

بندرعباس - معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات آبرسانی روستایی در هرمزگان فرسودگی شبکه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از آب و فاضلاب روستایی هرمزگان، احمد شاکری بیان داشت: روستای بوچیر به دلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی و روستای غورزه با فرسودگی مخزن مشکلات فراوانی دارند که با تمهیدات لازم به‌زودی این مشکلات رفع می‌شود.

وی در ادامه در خصوص مجتمع میلکی این شهرستان نیز گفت: مجتمع میلکی نیز با راه‌اندازی مخزن جدید مشکلات آن رفع و تمامی روستاهای تحت پوشش این مجتمع آب را با آسودگی دریافت می‌کنند.

این مسئول در ادامه با توضیح اینکه عملیات اجرایی مجتمع مقام شهرستان بندرلنگه نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در آینده‌ای نزدیک به اتمام خواهد رسید اظهار کرد: با اتمام عملیات اجرایی مجتمع مقام شهرستان بندرلنگه ۱۸ روستا و جمعیتی بالغ‌بر شش هزار و ۸۷۱ نفر به‌وسیله آبشیرینکن ۱۴۰۰ مترمکعبی به‌صورت پایدار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مندمی شوند.

شاکری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ۱۶ روستای این مجتمع از آب سالم بهره‌مندند و تنها دو روستا با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستند که با تکمیل شدن این مجتمع این کمبود نیز برطرف می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی که در این حوزه صورت گرفته دولت نیز باید توجه ویژه‌ای به نگهداری و بازسازی منظور کند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با تأکید بر میزان بالای استهلاک تأسیسات آبرسانی در استان هرمزگان گفت: به‌موازات سرمایه‌گذاری‌های جدید شاهد استهلاک و از بین رفتن سرمایه‌های موجود نیز هستیم که باید در این زمینه نیز برنامه‌ها و بودجه‌ها مشخص و تعیین شود.

شاکری گفت: بالا بودن هزینه‌های نگهداری تأسیسات در مناطق روستایی نسبت به شهری موجب شده شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی با کمبود منابع مالی مواجه شوند و امکان بازسازی و نگهداری مطلوب از این تأسیسات را نداشته باشند.

کد خبر 3723825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha