۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

۲۳۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند

۲۳۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: دو هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در این استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد در خراسان شمالی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این میزان ۲۰هزار و ۹۵۵ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد را شامل می‌شود که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۳۴ نفر زنان سرپرست خانوار به‌موجب فوت همسر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

اهرابی بیان داشت: ۱۰ درصد از این زنان شامل دو هزار و ۵۸ نفر نیز به سبب طلاق تحت پوشش این نهاد قرارگرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمال تصریح کرد: در حال حاضر هشت هزار و ۶۰۰ دختر ۱۴ تا ۳۵ سال در آستانه ازدواج و همچنین یک هزار و ۵۴۵ دختر ۳۵ سال به بالا، بازمانده از ازدواج از سوی کمیته امداد خراسان شمالی تحت پوشش قرار دارند.

اهرابی اظهار داشت: زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند علاوه بر اینکه هرماه مبلغی به‌عنوان کمک‌هزینه زندگی دریافت می‌کنند، در کلاس‌های آموزشی مهارت‌آموزی برای ایجاد اشتغال و فراهم شدن زمینه خودکفایی، حضور می‌یابند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار از طریق بیمه تأمین اجتماعی از دیگر حمایت‌های این نهاد از این قشر بوده است.

کد خبر 3733407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha