۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۱

توسط انتشارات سمیع؛

کتاب «درآمدی بر مفردشناسی روشمند آیات قرآن» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر مفردشناسی روشمند آیات قرآن» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر مفردشناسی روشمند آیات قرآن» نوشتۀ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدعلی مروجی طبسی توسط انتشارات سمیع منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «درآمدی بر مفردشناسی روشمند آیات قرآن» نوشتۀ حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمدعلی مروجیطبسی، از اساتید حوزه علمیه قم، در حوزۀ پژوهش‌های قرآنی است که تلاش کرده روش، مبانی، ضوابط و مراحل فهم واژگان و مفردات قرآن را با تأکید بر مثال‌های قرآنی به جامعۀ علوم قرآنی عرضه نماید. 

کتاب مذکور در هفت فصل تنظیم شده که فصل اول آن کلیات و مفاهیم٬ فصل دوم٬ دانش مفردات؛ چیستی٬ پیشینه و شاخه های آن، فصل سوم تا هفتم به ترتیب شامل مبانی حاکم بر تحلیل واژگان قرآن٬ منابع فهم واژگان قرآن٬ مراحل فهم واژگان قرآن٬ آسیب شناسی فهم واژگان قرآن و درآخر تطبیق مراحل فهم مفردات بر چند واژه قرآنی است.

این اثر بر آن است تا در حوزه پژوهش های قرآنی گامی هرچند کوتاه اما موثر در راستای فهم و معنا شناسی روشمند «مفردات» قرآن بردارد و مباحث روش شناسی مرتبط با تدبر و تفقه در مفردات آیات قرآن را به صورت نظام یافته به جامعه علمی و علاقه مندان به تفسیر و علوم قرآنی عرضه نماید. از این رو نویسنده در کتاب « درآمدی بر مفرد شناسی روشمند آیات قرآن » با بهره گیری از منابع تفسیری٬ علوم قرآنی٬ قواعد و روش شناسی تفسیر قرآن به بیان اصول٬ ضوابط٬ مراحل و موانع فهم مفردات قرآن پرداخته است.

مخاطب این اثر طلاب علوم دینی و دانشجویان رشتۀ تفسیر و علوم قرآنی است. نگارنده بر این باور است  از آنجا که تفسیر صحیح آیات قرآن مبتنی بر فهم درست واژگان و کلمات این کتاب آسمانی است، از این رو باید روش معناشناسی مفردات قرآن را شناسایی و ضابطه‌مند نمود تا مقولۀ فهم و تدبر آیات قرآن دچار تفسیر ذوقی و سلیقه‌ای نگردد.

کتاب مذکور در قطع وزیری٬ با همت انتشارات سمیع٬ در ۲۵۴ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 3761734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha