۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۶

مدیرعامل آبفای روستایی فارس:

عمق چاه آب در برخی نقاط فارس به ۵۱۰ متر رسیده است

عمق چاه آب در برخی نقاط فارس به ۵۱۰ متر رسیده است

شیراز – مدیرعامل آبفای روستایی فارس گفت: خشکسالی چند سال اخیر به حدی است که عمق چاه های استان در برخی از مناطق به ۵۱۰ متر رسیده که در کشور بی سابقه است.

به گزارش خبرنگار مهر،علی بوستانی ظهر در نشست خبری آخرین وضعیت روستاهای استان فارس در بحث آب، گفت: ۱۴ شهرستان استان فارس که عمدتا در مناطق جنوبی و شرقی قرار گرفته‌اند با مشکل تامین آب روبه‌رو هستند اظهار داشت: آب شرب روستایی استان فارس از طریق یک هزار چاه آب و ۸۶۰ چشمه و قنات تامین می‌شود.

وی ادامه داد: وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ روستای استان فارس از طریق ۵۰ تانکر و به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند گفت: در روستاهایی که با مشکل پایین بودن کیفیت آب شرب روبه‌رو بوده‌اند ۸۵ دستگاه آب شیرین کن نصب شده است.

مدیرعامل آبفای روستایی فارس افزود: شبکه انتقال آب روستایی استان فارس ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بیش از ۳۰ درصد آن فرسوده است و برای اصلاح آن به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بوستانی ادامه داد: خشکسالی چند سال اخیر به حدی بوده که عمق برخی از چاه ها به ۵۱۰ متر رسیده است.

وی با اشاره به راه اندازی خیرین آبرسان روستایی در فارس نیز گفت: برای اولین بار در کشور اقدام به راه اندازی مجمع خیرین آبرسان کردیم که سال گذشته ۴ میلیارد تومان در زمینه آب‌رسانی روستایی کمک کرده‌اند که با تشکیل این مجمع پیش‌بینی می‌شود این کمک به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرعامل آبفای روستایی فارس یادآور شد: در ۳ سال گذشته ۴۴۳ روستا با پوشش جمعیتی ۳۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر با اعتبار ۸۳۲ میلیارد ریال به شبکه آب‌رسانی وصل شده‌اند.

کد خبر 3764630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha