۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر:

نیروهای داخلی جایگزین کارشناسان روسی نیروگاه اتمی بوشهر می‌شوند

نیروهای داخلی جایگزین کارشناسان روسی نیروگاه اتمی بوشهر می‌شوند

بوشهر - رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: تا مهرماه امسال، تعدادی از نیروهای داخلی جایگزین کارشناسان روسی در نیروگاه اتمی بوشهر می‌شوند که اغلب این نیروها بومی منطقه هستند.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمود جعفری صبح چهارشنبه در بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس از نیروگاه اتمی بوشهر با تشریح تاریخچه و سایر فعالیت های این نیروگاه اظهار داشت: نیروگاه بوشهر یکی از پیشرفته‌ترین نیروگاه‌ها از بُعد ایمنی است.

وی گفت: این نیروگاه هیچ‌گونه تشعشعاتی که باعث خطرات جانی برای اهالی روستاهای اطراف باشد، ندارد.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: از جمله خدماتی که به اهالی روستاهای اطراف ارائه می‌شود، استفاده رایگان از درمانگاه این نیروگاه است. 

وی افزود: در آینده نزدیک شاهد افتتاح دبیرستان هسته‌ای خواهیم بود، ضمن اینکه با دانشگاه آزاد و خلیج فارس نیز به توافق رسیده‌ایم تا رشته های مورد نیاز نیروگاه را در لیست رشته‌های خود بگنجانند و در عوض نیروگاه نیز آزمایشگاه‌های تخصصی برای این رشته ها را تجهیز کند. 

جعفری بیان کرد: در حال حاضر ۷۰ نیروی متخصص روسی در بخش بهره‌برداری نیروگاه مشغول به کار هستند که تا مهر ماه امسال این رقم به ۲۵ نفر کاهش می‌یابد و به‌جای آن از نیروی های متخصص داخلی استفاده می شود که ۵۷ درصد آن بومی منطقه هستند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر افزود: برای اجرای فاز دوم این نیروگاه که با همکاری روس‌ها ساخته خواهد شد، علاوه بر بکارگیری نیروهای بومی در تلاش هستیم مواد اولیه برای ساخت و ساز نیروگاه را نیز از استان تامین کنیم تا باعث اشتغال زایی در استان شود.

کد خبر 3769005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha