۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۹:۳۳

معاون راهبردی قوه قضائیه خبر داد

تبیین ۳۸۵ وظیفه برای دادستان‌های کشور

تبیین ۳۸۵ وظیفه برای دادستان‌های کشور

مشهد ـ معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: در کتاب احصا و پالایش دادستان‌ها ۳۸۵ وظیفه برای دادستان‌های کشور تبیین و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر ذوالقدر عصر جمعه در سیزدهمین همایش دادستان‌های عمومی، انقلاب و نظامی سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد:  ایران همانند کشتی ثبات و آرامش در اقیانوس متلاطم و آشفته منطقه است.

وی با بیان اینکه دادستان‌ها و روسای دادگستری نقش تعیین کننده‌ای در امنیت کشور ایفا می‌کنند، بیان کرد: بازبینی و اصلاح ساختار دادستانی کل بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری اقدامی بسیار ارزشمند  است.

معاون راهبردی قوه قضائیه عنوان کرد: احصا و پالایش دادستان‌ها ‎در معاونت راهبردی حدود یک سال  طول کشید که در نهایت کتاب وظایف و اختیارات دادستان‌ها تدوین و چاپ شد.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب ۳۸۵  وظیفه و اختیار برای دادستان‌ها بیان شده است، ابراز کرد: در  دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری، عمده وظایف بر عهده دادستان‌های کشور است و باید بر فرآیند اجرای این دستورالعمل نظارت جدی شود.

ذوالقدر یادآور شد: متاسفانه تعداد زندانیان در زندان‌ها، چندین برابر ظرفیت زندان‌ها است که برای کاهش جمعیت کیفری باید فکری اساسی اندیشید تا اقدامات تربیتی و فرهنگی در ندامتگاه بیش از پیش شود.

کد خبر 3783355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha