۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹

فرمانده انتظامی استان مرکزی:

برقراری امنیت پایدار در گرو مشارکت مردم با نیروی انتظامی است

برقراری امنیت پایدار در گرو مشارکت مردم با نیروی انتظامی است

اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: برقراری امنیت پایدار در گرو مشارکت مردم با ناجا است و همه باید منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق نظم و امنیت را جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیومرث عزیزی صبح شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی به مناسبت آغاز هفته ناجا در اراک، اظهار داشت: نیروی انتظامی در اجرای برنامه های انتظام بخش، مطابق قانون، متناسب با مقتضیات اجتماعی، در مقام عمل به ارزش های اسلامی و انقلابی و با تاکید بر همراهی و مشارکت مردمی حرکت می کند.

وی افزود: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، کاهش هزینه ها در حوزه امنیت عمومی و مردمی کردن حوزه امنیت و مدارا و مهربانی با مردم و قاطعیت با هنجارشکنان، راهبرد اصلی امروز پلیس است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: امنیت مولفه ای چندوجهی است و امروز در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه، اتکا به اقتدار نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی، امنیت مطلوبی در جامعه حاکم است.

وی ادامه داد: امنیت عمومی بدون ترویج قانون مداری، انضباط اجتماعی و مشارکت مردمی محقق نمی شود و رویکرد پلیس نیز گسترش قانون مداری، نظم اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی در حوزه امنیت اجتماعی است.

عزیزی تصریح کرد: انضباط اجتماعی موجب حاکمیت  آرامش در جامعه و افزایش بهره وری در حوزه اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: انضباط اجتماعی برخواسته از باورها و ارزش های اجتماعی هر جامعه و هر فرد است و تک تک افراد در حوزه امنیت فردی و اجتماعی مسئول بوده و بایستی نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کند.

عزیزی درادامه گفت: طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد وقوع انواع جرایم در استان کاهش یافته و ۸۲درصد از سرقت ها نیز کشف شده است.

وی افزود: طی شش ماه سال جاری ۱۹۰میلیارد ریال کالای قاچاق که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۶درصد افزایش را نشان می دهد، در استان مرکزی کشف و ضبط شده و در این رابطه ۵۰۲نفر نیز دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین در حوزه کشف انواع موادمخدر نیز ۲۲درصد افزایش کشفیات طی شش ماهه سال جاری ثبت و در این ارتباط ۲۱۹نفر قاچاقچی موادمخدر دستگیر و ۱۱باند قاچاق مواد نیز منهدم شده است.

کد خبر 3783735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha