۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۲

افزایش دستمزد؛ راهکار «مادورو» برای خنثی کردن توطئه اپوزیسیون

افزایش دستمزد؛ راهکار «مادورو» برای خنثی کردن توطئه اپوزیسیون

مردم ونزوئلا در حالی به تحریک اپوزیسیون خود را آماده برگزاری تظاهرات ضد دولتی می کنند که رئیس جمهوری کشور به دنبال خنثی کردن توطئه مخالفان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا برای غلبه بر موج نارضایتی که توطئه های جریان اپوزیسیون به آن دامن می زند، از افزایش ۴۰ درصدی سطح دستمزدها خبر داد.

افزایش سطح دستمزد واکنشی است برای کاهش فشارهای اپوزیسیون که مادورو را به ایجاد بحران اقتصادی متهم می کند حال آنکه عمده مشکلات کشور نفت خیز ونزوئلا از کاهش بهای طلای سیاه در سال های اخیر ناشی می شود.

تصمیم اخیر مادورو در حالی اعلام می شود که اپوزیسیون از مردم خواسته تا امروز جمعه در اعتصابی ۱۲ ساعته به خیابان های کاراکاس بیایند و در عین حال مردم را تشویق می کند تا هفته آینده تظاهراتی به سمت کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا داشته باشند.

دولت کاراکاس در یک هفته گذشته روزهای پر تنشی را پشت سر گذاشته که دلیل اصلی آن تصمیم اپوزیسیون حاکم بر پارلمان به استیضاح مادورو است.

موضوع استیضاح مادورو پس از آن جدی شد که مقامات ونزوئلا با برگزاری همه پرسی جهت برکناری مادورو مخالفت کردند.

در همین رابطه اعضای مجلس ملی ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان دولت است، در جلسه سه‌شنبه، مادورو را به نقض دموکراسی، بازداشت مخالفان، جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی و حرکت به سمت دیکتاتوری متهم کرده‌اند.

این در حالی است که دولت ونزوئلا همه این ادعاها را بی‌معنی دانسته و رد کرده‌ است.

مخالفان دولت ونزوئلا در تلاش هستند تا به حکومت ۱۷ ساله سوسیالیست ها در این کشور پایان بدهند، از همین رو مجلس ملی از مادورو خواسته است در جلسه سه‌شنبه آتی این مجلس حضور یابد.

در همین رابطه «خولیو بورگس» رهبر مخالفان دولت در کنگره ونزوئلا گفت: یک استیضاح قانونی و سیاسی علیه مادورو مطرح است. ما می خواهیم بدانیم وی چه مسئولیتی در قانون اساسی دارد و چرا دموکراسی را نقض کرده است، چرا حقوق بشر را رعایت نمی کند و برنامه وی برای آینده کشور چیست.

کد خبر 3808212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha