۸ آبان ۱۳۹۵، ۹:۴۱

رئیس جمهوری پرو خواستار شد؛

بررسی بحران ونزوئلا در نشست کشورهای آمریکای لاتین

بررسی بحران ونزوئلا در نشست کشورهای آمریکای لاتین

رئیس جمهوری پرو می گوید بررسی بحران ونزوئلا باید یکی از دغدغه های اصلی کشورهای آمریکای لاتین در نشست «کارتاجنا» باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «پدرو پابلو کوزینیسکی» رئیس جمهوری پرو از کشورهای آمریکای لاتین خواست تا در نشست این هفته خود که قرار است در شهر «کارتاجنا» کلمبیا برگزار شود، بحران اخیر ونزوئلا را مورد بررسی قرار دهند.

وی در این باره گفت: این نشست مهمی است چرا که در درجه نخست قرار است درباره مسائل اصلی کشورهای آمریکای لاتین از جمله مسائل مربوط به کشور همسایه، ونزوئلا، صحبت کنیم.

کشور نفت خیز ونزوئلا این روزها با توطئه اپوزیسیون برای برکناری «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری چپگرای این کشور مواجه است و اکثر شهرهای آن صحنه حضور مردمی است که به تحریک نیروهای مخالف دولت به خیابان ها می آیند.

گفتنی است که اپوزیسیون ونزوئلا بعد از آنکه در پیشبرد طرح برگزاری همه پرسی تغییر حاکمیت با ناکامی مواجه شد، به استیضاح مادورو رای داد و مردم را به برگزاری تظاهرات ضد دولتی دعوت کرد.

احتمال می رود که مادور نیز علیرغم بحرانی که در ونزوئلا در جریان است، در نشست کشورهای آمریکای لاتین که امروز شنبه برگزار می شود شرکت کند حال آنکه دولت کاراکاس هنوز این سفر را تایید نکرده است.

ونزوئلا دارای عظیم ترین ذخایر نفتی جهان است حال آنکه افت بهای طلای سیاه در سال های اخیر اقتصاد این کشور را به ورطه رکود کشانده و در این میان اپوزیسیون حاکم بر پارلمان نیز به جنگ اقتصادی علیه مادورو دامن می زند.

در نشست کارتاجنا علاوه بر سران، وزرای امور خارجه و نمایندگان کشورهای آمریکای لاتین، نمایندگانی از دو کشور اروپایی اسپانیا و پرتغال حضور دارند.

کد خبر 3808672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha