۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶

تونی بلر:

گزینه تکرار همه پرسی انگلستان همچنان روی میز است

گزینه تکرار همه پرسی انگلستان همچنان روی میز است

نخست وزیر سابق انگلستان می گوید وقتی مردم به تاثیر مخرب برگزیت بر زندگی شان واقف شدند، باید به آنها اجازه تجدید نظر در تصمیمشان را داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلستان و از اعضای پیشکسوت حزب کارگر این کشور در گفتگو با «رادیو ۴ بی بی سی» گفت: گزینه تکرار همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) همچنان باید مطرح باشد.

با این حال وی که برگزیت را فاجعه بار خوانده و بررسی تاثیر واقعی آن بر زندگی مردم را حیاتی می داند، مشروعیت نتیجه همه پرسی اخیر بریتانیا را زیر سوال نبرده است.

بلر می گوید که نتیجه همه پرسی ماه ژوئن را می پذیرد اما توصیه می کند وقتی حواس مردم به آخر و عاقبت این راه جلب شد درباره برگزیت تجدید نظر کنند.  

اظهارات بلر در حالی مطرح می شود که دفتر «ترزا می» نخست وزیری انگلستان از تعهد کامل او به اجرای برگزیت سخن می گوید.

به گفته سخنگوی این دفتر، مردم بریتانیا با ۵۱.۹ درصد رای «آری» به برگزیت، موضع  خود را آشکار کرده اند و در نتیجه همه پرسی دیگری برگزار نخواهد شد.

با این حال، بلر می گوید نباید در این میان رای ۱۶ میلیون بریتانیایی را که مخالف برگزیت هستند، نادیده گرفت و این یعنی گزینه برگزاری همه پرسی مجدد همچنان روی میز است.

گفتنی است که اخیرا گمانه زنی هایی در خصوص بازگشت احتمالی بلر به صحنه سیاست انگلستان وجود داشته است. اما نظرسنجی ها می گویند وی که زمانی در شمار محبوب ترین نخست وزیران بریتانیا بوده است در حال حاضر با اقبال عمومی کمی مواجه است.

بلر به دلیل استناد به شواهد نامعتبر برای مشارکت با آمریکا در جنگ عراق، نزد افکار عمومی انگلستان گناهکار شناخته می شود.

کد خبر 3808902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha