۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴

«یک چکه ماه» روایتی از تحول افراد با عزاداری امام حسین (ع)

«یک چکه ماه» روایتی از تحول افراد با عزاداری امام حسین (ع)

مستند «یک چکه ماه» در هر قسمت زندگی افرادی را زیر ذره بین می برد که قبلا شرایط مناسبی نداشته اند و یک تحول در زندگی هر کدام، اوضاعشان را تغییر داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نازنین پیرکاری تهیه کننده و کارگردان «یک چکه ماه» تولید جدید شبکه مستند درباره این مجموعه مستند توضیح داد: محوریت این اثر که تا به حال دو قسمت از آن را ساخته ایم، تغییر و تحول است و گروه تحقیق و پژوهش ما زحمات زیادی کشیدند تا سوژه های مرتبط را پیدا کنند و آنها را مقابل دوربین بیاورند.

وی افزود: این کار تعدد لوکیشن زیادی داشت چون می‌خواستیم از ابعاد مختلف به زندگی کاراکترها بپردازیم. به همین علت باید شخصیت منتخب را در محل کار، خانواده، محفل دوستان و... همراهی می کردیم.

این مجری ادامه داد: هدف ما از ساخت «یک چکه ماه» این بود که بدانیم گفته های معروف درباره فلسفه عاشورا از جمله این جمله امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه می‌دارد، چیست و این دو ماه در دنیای مدرن امروز چه تاثیری دارد.

پیرکاری یادآور شد: در تحقیقاتی که داشتیم با افرادی روبرو شدیم که تغییر شخصیتی و تحولشان به مراسم عزاداری عاشورا پیوند خورده و تحت تاثیر عزاداری امام حسین (ع) بوده است. بنابراین دو شخصیتی که در قسمت اول و دوم با آنها روبرو می شویم هر دو به واسطه حضور در مراسم  عزاداری امام حسین (ع) تغییر کرده اند.

کارگردان «یک چکه ماه» ادامه داد: یکی از این شخصیت ها فرهاد خیاط فرد جاهل و لاتی بوده است که اکنون در شرایطی ۱۸۰ درجه متفاوت با گذشته اش است و فعالیت می کند.

پیرکاری در پایان تأکید کرد: شخصیت دیگرمان علیرضا محمودی است که در گذشته اعتیاد داشته و حتی جایی برای خواب نداشته و کارتن خواب بوده است، به او برای خواب در تکیه جا می دهند. وقتی خواب است رویش پتو می اندازند، برایش غذا می آورند و اتفاقاتی می افتد که او تصمیم می گیرد ترک کند.

عوامل این مستند عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: نازنین پیرکاری، مشاور پروژه: مهدی بخشی مقدم،مدیر تولید: مصطفی تفکر، تحقیق و پژوهش: حبیبه محمد یوسفی، تصویربردار: علی رشیدی فر، صدابردار: مجید نجاتی، تدوینگر: داود قادری.

«یک چکه ماه» تولید جدید شبکه مستند، در دو قسمت شنبه و یکشنبه ۶ و ۷ آذر ساعت ۲۲ روی آنتن می رود و روز بعد ساعت ۱۵:۳۰ بازپخش می شود.

کد خبر 3834295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha