۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱

پورزرندی در استقبال از مصوبه دولت:

تغییر واحدملی پول کشور منطقی است/توسعه شهرها نیازمند درآمد پایدار

تغییر واحدملی پول کشور منطقی است/توسعه شهرها نیازمند درآمد پایدار

مدیرعامل بانک شهر، با تاکید بر اهمیت لایحه بانک مرکزی مبنی بر تغییر واحد پول ملی کشور، از مصوبه دولت در این خصوص استقبال کرد و این اقدام را منطقی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمد پورزرندی، در حاشیه همایش بانک شهر، مشارکت مردمی و سرمایه اجتماعی با اشاره به مصوبه دولت برای تغییر واحد پولی ملی از ریال به تومان گفت: در شرایط اقتصادی که ارزش پولی افت می‌کند، یکی از راهکارها حذف صفر است.

مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر اهمیت لایحه بانک مرکزی در خصوص تغییر واحد پول ملی کشور، خاطر نشان کرد: در گذشته حذف سه تا چهار صفر از واحد پولی مطرح بود و در حال حاضر، جامعه آمادگی پذیرش حذف یک صفر از پول ملی را دارد.

وی تصریح کرد: به طور کلی تومان رواج بیشتری میان مردم دارد و حسن این مصوبه این است که بیان و نوشتار واحد پولی یکسان می‌شود.

پورزرندی در ادامه با اشاره به حمایت بانک شهر از پروژه های عمرانی کلانشهرها گفت: امروز مدیریت شهری و مدیریت درآمد باید با نگاه استراتژیک باشد و جذب منابع از سوی بانک شهر با همین هدف و در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان است.

وی، توسعه شهرها را نیازمند درآمد پایدار دانست و گفت: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات کلانشهرها است و رفع این مشکل به تنهایی، بر عهده یک بانک یا مدیریت شهری نیست و نیازمند کمک همه نهادهاست، ضمن آنکه افزایش جمعیت در کلانشهرها نیز روش درستی نیست و باید ظرفیت شهرها را در خصوص همه امکانات در نظر گرفت.

کد خبر 3845128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha