۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸

با حضور مسئولین و اساتید قرآنی کشور؛

نخستین همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین برگزار می‌شود

نخستین همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین برگزار می‌شود

نخستین همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین با حضور مسئولین و اساتید قرآنی کشور، دوشنبه ۱۳ دی ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد موجانی، دبیر اولین همایش «تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی» ضمن بیان این مطلب گفت: اولین همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی به منظور پاسداشت فعالیت‌های خادمان قرآنی در موسم اربعین دوشنبه ۱۳ دی ماه برگزار می‌شود.

موجانی در ادامه افزود: این همایش با حضور حجت الاسلام حمید محمدی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سید علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، دکتر محمد حسین محمد زاده، رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، دکتر حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی، حجت الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر حسن محمدی، دبیر شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین و دیگر مسئولین و اساتید قرآنی کشور برگزار می‌شود.

وی در خصوص تشریح برنامه‌های این همایش بیان کرد: اولین همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط استاد احمد ابوالقاسمی آغاز خواهد شد و در ادامه حجت الاسلام حمید محمدی، رییس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و حجت الاسلام حمید احمدی، دبیر کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین به سخنرانی خواهند پرداخت.

عضو شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین ادامه داد: اجرای تواشیح توسط گروه «معراج قم» و «محمدرسول الله (ص)»؛ پخش مستند کاروان قرآنی نور به همراه تجلیل از خادمان قرآنی از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود.

دبیر اولین همایش قرآنی اربعین با ذکرفعالیت های قرآنی این ستاد تصریح کرد: برگزاری ۲۰۰ محفل قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا از جمله فعالیت‌های این ستاد بوده است.

سید محمد موجانی گفت: این محافل از ۲۲ تا ۳۰ آبان در مسیرهای پیاده روی اربعین برگزار شد که در هر یک از این محافل به طور میانگین ۴۰۰ نفر حضور داشتند.

دبیر اولین همایش تجلیل از فعالیت قرآنی با اشاره به کمپین ملی «شوق وصال» افزود: در این پویش، که با استقبال شش هزار نفری مواجه گردید، کاروان «نور» جمهوری اسلامی، در مراسم پیاده روی اربعین، به نیابت از افرادی که نامشان را به سامانه پیامکی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ارسال کردند، زیارت اربعین حضرت ثارالله (ع) را در روز اربعین به جای آوردند و نایب الزیاره سایر مشتاقان و شیفتگان حضرت، حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام حسین (ع) بودند.

وی اظهار داشت: در این راستا بروشورهایی طراحی و تدوین شد که بر اساس آن علاقه مندان با آیات سوره مبارکه فجر، ترجمه، مفاهیم و تفسیر این سوره و همچنین آیاتی که براساس روایات حضرت امام حسین (ع) بر روی نی تلاوت می‌کردند و نیز انتصاب این سوره به حضرت، آشنا گردیدند.

موجانی اضافه کرد:‌ بر همین اساس روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از ساعت ۱۵ مراسمی جهت تجلیل و قدردانی از مسئولان و اساتید قرآنی در سازمان اوقاف و امورخیریه به نشانی خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، مقابل سفارت ایتالیا، ساختمان مهر، طبقه پنجم، سالن آمفی تئاتر برگزار خواهد شد.

دبیر اولین همایش «تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی» در پایان از پخش زنده این رویداد قرآنی از سوی شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین رادیو قرآن خبر داد.

کد خبر 3865810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha