۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱

با لغو فرمان مهاجرتی ترامپ؛

آمریکا پذیرش پناهجویان سوری را از سر می گیرد

آمریکا پذیرش پناهجویان سوری را از سر می گیرد

وزارت امور خارجه آمریکا می گوید که به پیروی از حکم قاضی فدرال، از فردا دوشنبه پذیرش پناهجویان از جمله پناهجویان سوری را از سر خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا به پیروی از حکم «جیمز رابرت» قاضی فدرال ایالت «واشنگتن»، اعلام کرد که از فردا دوشنبه، پذیرش پناهجویان به ویژه آنهایی را که از بحران سوریه گریخته اند، از سر خواهد گرفت.

گفتنی است که قاضی رابرت در اواخر روز جمعه گذشته، با صدور حکمی فرمان مهاجرتی دولت جدید واشنگتن مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور (ایران، سوریه، عراق، یمن، لیبی، سودان و سومالی) به آمریکا را در سراسر این کشور لغو کرد.

در راستای عمل به حکم قاضی فدرال، دفتر امور پناهندگانِ وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در حال تبادل نظر با تیم حقوقی و همچنین منابع وابسته به دیگر سازمان های ذی ربط است، تا پذیرش پناهجویان را از سر بگیرد.

اولین گروه از این پناهجویان، روز دوشنبه وارد خاک آمریکا می شود.

به گفته سازمان ملل متحد، حدود ۲ هزار پناهجو خواهان ورود به آمریکا هستند. در طول یک هفته ای که ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مورد نظر ترامپ، اجرا می شد؛ فقط ۸۴۳ پناهجو مجوز ورود به ایالات متحده را دریافت کردند که در میان آنها هیچ پناهجوی سوری به چشم نمی خورد.

کد خبر 3897311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha