۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل در گفتگو با مهر تأکید کرد؛

هواشناسی اردبیل با کمبود امکانات مواجه است

هواشناسی اردبیل با کمبود امکانات مواجه است

اردبیل – مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: هواشناسی استان با کمبود امکانات مواجه است و به همین دلیل نمی‌توان اطلاعات هواشناسی نقطه‌به‌نقطه را صادر کرد.

علی دولتی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ ایستگاه هواشناسی در استان دایر است و این تعداد به این معنی است که تنها می‌توان اطلاعات هواشناسی ۱۱ نقطه را دریافت کرد.

وی افزود: این در حالی است که به عنوان مثال اگر ۵۰ ایستگاه هواشناسی در استان دایر بود به مراتب اطلاعات دقیق‌تری می‌توانستیم ارائه دهیم.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: از سویی هواشناسی استان برخوردار از گیرنده ماهواره نیست تا به صورت مستقیم اطلاعات وضعیت جوی را پایش و تحلیل کند.

دولتی مهر با تأکید به اینکه هواشناسی دستگاه حاکمیتی است و می‌بایست دولت نسبت به تأمین اعتبارات و تجهیزات اقدام کند، تصریح کرد: به دلیل اینکه این حوزه سودآوری اقتصادی ندارد عملاً سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن امکان‌پذیر نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پدیده‌های جوی استان همگی قابل پیش‌بینی است یا نه، اضافه کرد: تمامی پدیده‌ها پیش‌بینی می‌شود و در کوتاه‌مدت دقت پیش‌بینی‌ها بالای ۹۵ درصد است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان در میان‌مدت دقت پیش‌بینی‌ها ۷۵ درصد  و در بازه ۱۰ روز و بالاتر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

دولتی مهر تأکید کرد: در تمامی دنیا پیش‌بینی قطعیت ندارد و ما در مقایسه با استانداردهای جهانی نرخ پیش‌بینی مطلوبی از پدیده‌ها داریم.

کد خبر 3907671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha