۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید به وضعیت نامناسب خوزستان به عنوان یک مشکل ملی نگاه کرد

باید به وضعیت نامناسب خوزستان به عنوان یک مشکل ملی نگاه کرد

دزفول – دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم اجرای طرح های کوتاه مدت برای رفع مشکلات خوزستان گفت: باید به وضعیت نامناسب خوزستان به عنوان یک مشکل ملی نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مخبر دزفولی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در روز دوم کنگره بین المللی جندی شاپور که با حضور مسئولان کشوری و شخصیت های ملی در دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزار شد، اظهار کرد: مشکلاتی که در چند وقت گذشته در خوزستان رخ داده صرفا مشکلات منطقه ای نیستند بلکه آنها را باید مشکلات ملی برشمرد.

وی افزود: خوشبختانه با ابراز نگرانی و تاکیدات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر، شاهد این هستیم که این نگاه ملی به مسائل خوزستان شکل گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش موثر و بی بدیل خوزستان در دفاع مقدس و دفاع از میهن در عرصه های مختلف توسط مردمان خوزستان تصریح کرد: بنابراین حق خوزستان است که امروزه همه بسیج شوند و به رفع بحران های این استان بپردازند چرا که این استان برگردن همه حق دارد.

مخبردزفولی تاکید کرد: باید براساس ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد فضای مثبتی به منظور رفع مشکلات خوزستان شکل بگیرد ضمن اینکه خوشبختانه مشاهده شده که عده ای از دستگاه ها و مسئولان به دنبال تدوین و اجرای طرح های کوتاه مدت در این زمینه هستند که با توجه به زمان بربودن طرح های بلند مدت این  امر می تواند نوید بخش آینده خوبی برای خوزستان باشد.

وی نقش دانشگاه و دانشگاهیان در چاره جویی برای رفع مشکلات خوزستان را موثر دانست و گفت: دانشگاه های استان دراین برهه باید ظرفیت علمی خود را ثابت کنند و مسئولان نیز باید از تمام توانمندی های مراکز دانشگاهی و علمی در رفع مشکلات مذکور نهایت بهره را داشته باشند.

کد خبر 3914641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha