۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲

معاون فرماندار آران و بیدگل خبر داد:

مشارکت فعال آموزش و پرورش برای بازگشت به تحصیل کودکان کار

مشارکت فعال آموزش و پرورش برای بازگشت به تحصیل کودکان کار

آران و بیدگل - معاون فرماندار آران و بیدگل گفت: مهمترین اقدام دولت، مشارکت فعال آموزش و پرورش برای بازگشت به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل و حمایت اجتماعی از کودکان کار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد یوسفیان پیش از ظهر شنبه، در جلسه مشترک ستاد صیانت و امور بانوان و خانواده شهرستان اظهار داشت: از نگاه اسلام کودکان، برکت زندگی و ذخایر ارزشمند جامعه به شمار می آیند که این کودکان نیازها و حقوقی دارند که باید به درستی به آنها پرداخته شود.

وی آئین شهروندی در منظر مقام معظم رهبری را مقوله ای بسیار زیبا و جذاب خواند و تصریح داشت: بحث های حقوق شهروندی، کرامت شهروندی، مشارکت و بحث هایی از این قبیل همواره مورد توجه معظم له و رئیس جمهور بوده است.

معاون فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در راستای منویات مقام معظم رهبری همواره در جایگاه عالی مردم سالاری دینی و اداره امور کشور نقش بی بدیلی در تقویت اقتدار ملی و نشاط اجتماعی و امید به آینده و التزام به قانون اساسی داشته و با هم افزایی توانمندی ها بدنبال حداکثر کردن نتایج و کاهش هزینه هاست.

وی بیان داشت: رئیس جمهور، منشور حقوق شهروندی را به عنوان خط مشی دولت رونمایی و به دستگاه های اجرای ابلاغ کرده و لذا برای دستیابی به اهداف این منشور، همکاری و مشارکت مردم، تشکل ها، اتحادیه های صنفی، سازمان های مردم نهاد و بخش های خصوصی ضروری است.

یوسفیان ادامه داد: در این منشور به طور اخص به حقوق زنان و کودکان اشاره شده است و براساس ساز و کار اجرایی منشور آموزش و پرورش، دانشگاه ها و شبکه بهداشت و درمان مهمترین بسترهای عملیاتی کردن آن هستند.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام دولت تدبیر و امید در زمینه حقوق کودک مشارکت فعال آموزش و پرورش برای بازگشت به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل و حمایت اجتماعی از کودکان کار، بوده است.

کد خبر 3915506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha